Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

ik heb er een potje van gemaakt

Vorige week ben ik bij Jan Hovens geweest. Jan is een meester in het schroefdraad strelen en ik zat altijd al met bewondering naar zijn doosjes te kijken. Het kon dus niet uitblijven. Op een mooie zondagmiddag ging ik ook maar eens met de strelers aan de gang! Dit is het resultaat. een potje van een centimeter of 7 hoog in African Blackwood. (denk ik)

30potje1.jpg

30potje2.jpg

30potje 3.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Mooi potje van gemaakt Ronald. Heeft iets mysterieus, Blackwood, Voodoo,of is het voor je melktandjes?
    Vanaf nu ook de strelers in je winkeltje? Jan is namelijk de hofleveranciervan enkele andere gerenommeerde zaken.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Mooi he dat strelen. Ik heb het van Jan geleerd, en ook zijn DVD is een aanrader.
    Je hebt een mooi stukje hout uit gekozen.
    Welke tpi heb je gebruikt?
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 23-08-15 om 22:00.

DVD is zeer aan te bevelen. Wij, als Radius Noord-Holland Noord hebben 'm ook aangeschaft en en-public vertoond. Goede demo.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Me likes! A lot.

Mooi potje. Lijkt wel van kunstof, zo glad en strak.

Prachtige conische vorm Ronald.
    Alles past in zijn plaatje.
    Het moet niet groot zijn om iets schitterend te maken.
    Heel mooi.
    De DVD ken ik niet, hoe kan je hem bekomen?

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Prachtig in vorm en afwerking , enige nadeel is dat door dit soort voorbeelden ik steeds meer overtuigd raak dat Houtdraaien toch echt op mijn bucket list moet. (waarbij ik niet pretendeer dit ook te kunnen )

Mooi strak ontwerp en uitvoering.

Er is een volledige video, handleiding, over de techniek van het draad strelen van 1 uur op Youtube . De master turner is Allan Batty, de vader van een andere beroemde houtdraaier en leraar houtdraaien, video maker: Stuart Batty. Hij (Stuart) had een bedrijf met vernieuwende houtdraaigereedschap: SB tools, maar dat bestaat niet meer. Zijn demo video's, over hoe je moet houtdraaien, vooral schalen, zijn op dit forum reeds heel warm aanbevolen.

https://youtu.be/-0iEd0kD0S4

geniet ervan,

groeten
    Ornament
    http://www.houtsnijden.eu
    Laatst gewijzigd door ornament; 24-08-15 om 08:48.

Super
    Groetjes uit Landgraaf

Forum Rechten