Mafell Mks 105

7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Al goochelend weinig over de mis 105. wel over de grotere (neem ik aan) broertjes: Mafell MKS 145, 165, 185 Ec Portable Circular Saw - YouTube
Linkje naar de mafell site: http://service.mafell.de/index.php?IdTreeGroup=13275&IdProduct=5080

Schijnbaar refereert "105" naar de snedediepte in mm die (dus) best wel indrukwekkend is in vergelijking met mijn eigen MT55C, maar geen invalzaag dus weer wel prima voor je balken. Wel 12.8kg dus je hoeft ook niet meer naar de sportschool :)

Kort verhaal: Ga je diep zagen of is de prijs idioot laag: lekker doen.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik kan alleen maar zeggen dat de grote Mafell zagen waarmee ik gewerkt heb gewoon erg goed waren. Zwak punt was wel de handbediening van de beschermkap, dat is een aandachtspuntje.
En zwaar zijn ze zeker.... :)
 

jberends

Actieve deelnemer
7 aug 2011
133
4
laatst met een K85 circelzaag (geen inval) op een rails een dik blad gezaagd en dat ging helemaal prima. Diepte ook goed en redelijk nauwkeurig instelbaar. Geleiding via rails gewoon goed en zaagsnede strak.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.