Winkel haak combinatie

c.rb

Nieuw lid
9 mei 2009
9
0
Hallo .

Kan iemand mijn zeggen waar ik Starrett Combination Squares / winkelhaak

in mm kan kopen ik kan alleen inch vinden :?: :?:

alvast bedankt

ron
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Het kan aan mij liggen hoor, maar waarom zoveel geld uitgeven aan een winkelhaak?
Met een simpele test weet ik of mijn betaalbare stanley winkelhaak juist staat. (En hij staat juist...) En als je je winkelhaak behandeld zoals een vrouw (met liefde) gaat hij jaren mee! :)
 

c.rb

Nieuw lid
9 mei 2009
9
0
Ja dat is ieder zijn eigen mening.

maar ik koop liever iets goeds dan ik over een paar jaar weer wat moet kopen.

Ron
 

kodama

Actieve deelnemer
Zoals ik al eens eerder vertelde aangaande Starret square is de kwaliteit niet te vergelijken met veel andere winkelhaken zoals afgebeeld in de foto hierboven. Dit is onmiddellijk duidelijk als je hem ter hand neemt of gebruikt.
Enkele weken geleden was ikzelf op zoek naar een protractor om mijn set uit te breiden, zodoende kwam ik op een site terecht van antiek handgereedschap. Na de foto's en de duidelijke beschrijving uitvoerig te hebben onderzocht besteld ik een volledig set, winkelhaak protractor en center finder voor 95$, daar kan je geen nieuwe voor vinden. Alhoewel ik had kunnen kiezen voor een gelijkaardig set van Starret of Lurkin of Mitutoya voor een vergelijkbare prijs, besloot ik uiteindelijk voor de Brown and Sharpe set (vervaardigd rond 1900) . Een week later kreeg ik ze aan en, vermits het toch een gok was, was ik echt aangenaam verrast!
De kwaliteit is minstens evengoed als Starret, De details van het gereedscahp zoals de instellingschroeven zijn handiger en mooier en bovendien past het Starret liniaal er in en vice versa en de precisie is 'dead on'. Ik had geen betere keuze kunnen maken, behalve de centerfinder gebruik ik deze meetinstrumenten nu dagelijks.
Dit is de site waar ik het vond: http://josephmarc.com .
Conclusie: er zijn buiten Starret nog andere merken die zeer goede meetinstrumenten vervaardigen die tweedehands goedkoper te vinden zijn. Persoonlijk vind ik de charme van antique gereedscahp ook wel aantrekkelijk.


Attached files
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Soms wordt geduld beloont, ik was al een tijd aan het kijken voor een 2e hands Starrett.
Meestal gaan de mooiere exemplaren op ebay weg voor €70,- en meer.
Met veel geduld heb ik er 1 bemachtigd voor €31,-, en omdat hij uit Engeland komt is de liniaal metrisch en imperiaal. (en vielen de verzendkosten ook mee)
Op wat kale plekjes na ziet hij er perfect uit en de werking is top.

En zoals Kodama al zei, er zijn meer merken, in Engeland is b.v. Moore & Wright een bekende.

Attached files
 

c.rb

Nieuw lid
9 mei 2009
9
0
Ja ja :roll: :roll:

ik ga eens goed na denken en ook de andere merken bekijken op internet

Maar kwaliteit wil ik zo wie zo hebben.

Bedankt voor het advies. :D :D

Ron
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
De importeur voor starret in nederland is boorwerk in weesp. Deze heeft in iedergeval de gatzagen. Wil je het meetgereedschap in nederland kopen kun je hier informeren wie dit verkoopt of op voorraad heeft.

Wim
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Mocht iemand nog een Starrett combinatiehaak willen.
Teygeler heeft ze ook!

http://www.teygeler.nl/product-4550-starett-combination-square-economy-150-mm-718303.html

Sorry als het niet de bedoeling om zo`n oud topic weer nieuw leven in te blazen.


Ik hoop binnen geringe tijd de starrett 150 mm aan te schaffen.
Ik vind ook vooral fijn dat alle kanten in millimeters staat.
In praktijk werkt ik toch alleen met millimeters.

Iemand ervaring met deze specifieke haak?
 

harold

Actieve deelnemer
30 jun 2012
127
1
Deventer
Mooi spul dat Starrett. Ik gebruik zelf al jaren naar grote tevredenheid een Empire 12" en een Empire 3" combination square.
 

Nico Kliko

Actieve deelnemer
14 dec 2014
423
30
Nijmegen
Jeeh!
De 150mm van Starrett is super.
Hier volgt een lofprijs over het product haha.


En haaks uit de verpakking, ook erg belangrijk!
Wat ik al voorspelde is dat ik het erg fijn vind om aan alle kanten milimeters te hebben.
De halve milimeter heb ik tot nu toe niet gebruikt maar wel fijn dat het er wel op zit.
Voor het instellen kijk ik nu gewoon naar de millimeters. anders zijn er zoveel streepjes haha.
Wat ik ook fijn vind is dat ze de centimeters ook in milimeters hebben gezet. Zoals 10-20-30 etc.
Dat helpt me om altijd in milimeters te denken. Af en toe verval ik in 13,3 bijvoorbeeld. Dit motiveerd me ook gewoon 133 milimeter te zeggen.
Dit sluit dan beter aan op de tekeningen die ik maak.

Voelt echt heel degelijk.
Alle randjes zijn wel erg scherp.. maar dat maakt het meten neem ik aan preciezer.
Net als dat een schuifmaat ook scherp moet zijn om precies te meten.
Ook erg te spreken over de diepte waarmee de cijfers en streepjes erin zijn ge-etst.
Fijn om te een tool te ervaring die mij gemakkelijk zou kunnen overleven. :)

Ik had de economy versie gekozen. Waterpas en kraspen zou ik niet gebruiken.
Wel snap ik dat de satin finish een toevoeging is voor het beter aflezen. Maar voor een product van 50 euro(exl btw) meer dan 30 euro duurder maken vond ik te ver gaan.
Als ik ooit voor de 30cm versie zou gaan dan zal ik wellicht wel kiezen voor de satin finish.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.