Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 16

Winkel haak combinatie

Hallo .

Kan iemand mijn zeggen waar ik Starrett Combination Squares / winkelhaak

in mm kan kopen ik kan alleen inch vinden :?: :?:

alvast bedankt

ron

Re: Winkel haak combinatie

hallo,

weet iemand iets over de kwaliteit van deze winkelhaak?

Groetjes GJ

Winkelhaken van Starret worden iha. beschouwd als het beste wat er te koop is. En daar is ook de prijs naar (33MH-300 à €87).
    Ik heb zelf onlangs een combinatie-winkelhaak van Empire (e250m, L=300mm) aangeschaft en deze bevalt prima en is aanzienlijk goedkoper (€18) en aan 4 zijden voorzien van metrisch maatvoering.

O.a. te koop bij Axminster.
    http://www.axminster.co.uk/sessionID...ares-19955.htm

Het kan aan mij liggen hoor, maar waarom zoveel geld uitgeven aan een winkelhaak?
    Met een simpele test weet ik of mijn betaalbare stanley winkelhaak juist staat. (En hij staat juist...) En als je je winkelhaak behandeld zoals een vrouw (met liefde) gaat hij jaren mee!

Ja dat is ieder zijn eigen mening.

maar ik koop liever iets goeds dan ik over een paar jaar weer wat moet kopen.

Ron

Zoals ik al eens eerder vertelde aangaande Starret square is de kwaliteit niet te vergelijken met veel andere winkelhaken zoals afgebeeld in de foto hierboven. Dit is onmiddellijk duidelijk als je hem ter hand neemt of gebruikt.
    Enkele weken geleden was ikzelf op zoek naar een protractor om mijn set uit te breiden, zodoende kwam ik op een site terecht van antiek handgereedschap. Na de foto's en de duidelijke beschrijving uitvoerig te hebben onderzocht besteld ik een volledig set, winkelhaak protractor en center finder voor 95$, daar kan je geen nieuwe voor vinden. Alhoewel ik had kunnen kiezen voor een gelijkaardig set van Starret of Lurkin of Mitutoya voor een vergelijkbare prijs, besloot ik uiteindelijk voor de Brown and Sharpe set (vervaardigd rond 1900) . Een week later kreeg ik ze aan en, vermits het toch een gok was, was ik echt aangenaam verrast!
    De kwaliteit is minstens evengoed als Starret, De details van het gereedscahp zoals de instellingschroeven zijn handiger en mooier en bovendien past het Starret liniaal er in en vice versa en de precisie is 'dead on'. Ik had geen betere keuze kunnen maken, behalve de centerfinder gebruik ik deze meetinstrumenten nu dagelijks.
    Dit is de site waar ik het vond: http://josephmarc.com .
    Conclusie: er zijn buiten Starret nog andere merken die zeer goede meetinstrumenten vervaardigen die tweedehands goedkoper te vinden zijn. Persoonlijk vind ik de charme van antique gereedscahp ook wel aantrekkelijk.

Attached files

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2009

Soms wordt geduld beloont, ik was al een tijd aan het kijken voor een 2e hands Starrett.
    Meestal gaan de mooiere exemplaren op ebay weg voor €70,- en meer.
    Met veel geduld heb ik er 1 bemachtigd voor €31,-, en omdat hij uit Engeland komt is de liniaal metrisch en imperiaal. (en vielen de verzendkosten ook mee)
    Op wat kale plekjes na ziet hij er perfect uit en de werking is top.

En zoals Kodama al zei, er zijn meer merken, in Engeland is b.v. Moore & Wright een bekende.

Attached files

Ja ja :roll: :roll:

ik ga eens goed na denken en ook de andere merken bekijken op internet

Maar kwaliteit wil ik zo wie zo hebben.

Bedankt voor het advies.

Ron

De importeur voor starret in nederland is boorwerk in weesp. Deze heeft in iedergeval de gatzagen. Wil je het meetgereedschap in nederland kopen kun je hier informeren wie dit verkoopt of op voorraad heeft.

Wim

Forum Rechten