Koffietafel

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Het werd tijd voor een nieuwe koffietafel. De eisen waren: makkelijk toegankelijke bergruimte, passend bij de rest, afgeronde hoeken voor het geval iemand valt.
Zelf wilde ik vooral een strak ontwerp. Het materiaal is 26, 18 en 12mm dik eiken, afwerking met Osmo topoil. De lades (voor- en achterkant) zijn push-to-open.
 

Bijlagen

  • koffietafel.jpg
    koffietafel.jpg
    95,7 KB · Weergaven: 292
  • push_to_open.jpg
    push_to_open.jpg
    72,3 KB · Weergaven: 291

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Heel mooi! Kun je iets vertellen over het proces, de verbindingen etc?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Zeker: het zijn meubelpanelen van de lokale houthandel, die ik grotendeels met de hand op maat heb gezaagd in verband met de nauwkeurigheid. De verbindingen zijn met deuvels gemaakt, niet eens zozeer voor de sterkte als wel tegen het verschuiven bij het klemmen.
Het blad en de onderkant heb ik iets te groot gehouden, en achteraf met de hand kleiner geschaafd en machinaal geschuurd. Toen de buitenkanten vlak waren is de ronding erin gefreesd, en is alles nogmaals geschuurd.
De laden zijn geschroefd, de fronten zijn op maat geschaafd (2mm rondom vrij) en op de laden vastgeschroefd.
Toen is alles tot korrel 400 geschuurd, en in de Topoil gezet: buitenkanten 3x, lade 1x.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.