Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

GEZOCHT: balkje teak of eiken

Goedemorgen allen !

Voor een klant moet een massief teakhouten tafel verlengd worden. Dit wil ik gaan doen middels een haak-las of een vergelijkbare methode.

Ik ben hiervoor op zoek naar een balkje resthout. Bij voorkeur teak of een aanverwante soort. Formaat tenminste 625 x 105 x 105 mm (geschaafde maat).

Als teak niet tot de mogelijkheden behoort dan sta ik open voor alternatieve, harde houtsoort (eiken of...).

Hoor graag.
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Nog steeds zoekende, ik was laatste hier bij een bedrijf dat brandhout verkoopt, hij had ook een aardige partij teak staan, ik heb er wat foto's van
    pb me maar als je nog zoekt
    Met een hamer past alles...

Ik heb alleen eiken balkjes liggen, maar dikker dan 8x8 cm zijn ze volgens mij niet. Mocht je er onverwacht wel iets mee kunnen dan lees ik het vanzelf

Hoe dan ook succes gewenst!

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Heeft onze Rick niks liggen?
    Indien het in het zicht komt zou ik absoluut niet voor een andere houtsoort gaan en uiteraard moet het mooi passen met de rest van de tafel.
    Zo niet, dan zou ik er als klant daar in ieder geval niet vrolijk van worden.
    Zeker niet als je iets op maat laat maken, toch net iets anders dan een "teak" tafel van de goedkope zaken.

Goedemorgen allen !

Bedankt voor jullie reacties.
    Rick - uiteraard - als eerste gevraagd, maar hij kon mij dit keer niet helpen...
    Inmiddels heb ik een balkje Meranti op de kop weten te tikken. Niet helemaal wat ik wilde, maar voor de job is het OK gebleken...
    Groeten, Ekko

"In theorie is er geen verschil tussen theorie en praktijk. In de praktijk wel..."

Forum Rechten