Nog een set beitels voorzien van nieuwe heften

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Vandaag mijn setje Japanse zwaluwstaartbeitels voorzien van nieuwe heften. De Japanners (en waarschijnlijk ook een aantal niet-Japanners) zullen het waarschijnlijk gruwelijk vinden dat ik hun traditioneel gereedschap zo mishandel, maar zelf vind ik de originele handvatten onpraktisch. Voornamelijk omdat die traditionele handvatten gewoon te dun zijn om lekker in mijn hand te liggen.
Houtsoorten zijn kersen, kornoelje, peer en padouk. Afgewerkt met tungolie.
IMAG0993 (1).jpg
IMAG0994 (2).jpg
IMAG0995 (2).jpg
 
Laatst bewerkt:

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Dat is een mooi setje beitels geworden zo! Vanaf vandaag elke keer trots kijken wanneer je je beiteltas openmaakt ;).
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.485
954
Riemst
Dat is een mooi setje beitels geworden zo! Vanaf vandaag elke keer trots kijken wanneer je je beiteltas openmaakt ;).
Het is inderdaad veel leuker om gereedschap te gebruiken dat jezelf verbeterd heb en er dan ook nog goed uit ziet.
Bedankt voor de reacties!
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Mathieu ik geef je gelijk. Ik hebeen keer met een echte handgemaakte Japanner mogen werken. Snel weer mijn nooitgedagt beitel gepakt. Het Japanse model ligt mij niet. heb ook enkele beitels voorzien van een model als jij gebruikt. Liggen goed in de hand
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.