Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 10 van de 10

Nog een set beitels voorzien van nieuwe heften

Vandaag mijn setje Japanse zwaluwstaartbeitels voorzien van nieuwe heften. De Japanners (en waarschijnlijk ook een aantal niet-Japanners) zullen het waarschijnlijk gruwelijk vinden dat ik hun traditioneel gereedschap zo mishandel, maar zelf vind ik de originele handvatten onpraktisch. Voornamelijk omdat die traditionele handvatten gewoon te dun zijn om lekker in mijn hand te liggen.
    Houtsoorten zijn kersen, kornoelje, peer en padouk. Afgewerkt met tungolie.
    IMAG0993 (1).jpg
    IMAG0994 (2).jpg
    IMAG0995 (2).jpg
    Laatst gewijzigd door mathieu; 17-08-15 om 10:28.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Dat is een mooi setje beitels geworden zo! Vanaf vandaag elke keer trots kijken wanneer je je beiteltas openmaakt .

Ziet er goed uit .
    Groetjes uit Landgraaf

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Goed gelukt en zeer begrijpelijk. Persoonlijk vind ik die beitels ook nooit echt prettig vasthouden.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Het is een mooi setje geworden Mathieu.
    Succes met het snijden ermee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimmel Bekijk Berichten
    Dat is een mooi setje beitels geworden zo! Vanaf vandaag elke keer trots kijken wanneer je je beiteltas openmaakt .
    Het is inderdaad veel leuker om gereedschap te gebruiken dat jezelf verbeterd heb en er dan ook nog goed uit ziet.
    Bedankt voor de reacties!

Mooi setje, om trots op te zijn.
    Wel herkenbaar, te dunne heften. Een beitel ligt dan niet lekker in de hand.
    sometimes you just need a bigger hammer

Mathieu ik geef je gelijk. Ik hebeen keer met een echte handgemaakte Japanner mogen werken. Snel weer mijn nooitgedagt beitel gepakt. Het Japanse model ligt mij niet. heb ook enkele beitels voorzien van een model als jij gebruikt. Liggen goed in de hand

Dat ziet er goed uit! Van welk houtsoort is dat witte heft?

Forum Rechten