Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Vlakken met vandikte bank

Vraagje,
    Ik heb zo'n draagbaar vandikte bankje. Werkt prima om een paar mm van een balkje te halen, maar ik zou er ook graag mee kunnen vlakken.
    Is daar een slimme oplossing voor? Of moet ik gaan zoeken naar een andere vlak en vandikte bank.

rechtsonhandig en linksonmogelijk

Meestal wordt er een "slee" voor gebruikt. Zie ook dit filmpje. Met wigjes e.d. wordt het te vlakken materiaal ondersteund. Ik heb nog wel ergens een artikeltje, dat zoek ik nog wel even op.

<edit>

In Fine Woodworking 175 staat een artikel. Hier het bij behorende filmpje.

Fine Woodworking - 0175.pdf
    Laatst gewijzigd door harold; 15-08-15 om 21:43.

Donders, jullie zijn goed☺.
    Dat was snel en ik begrijp het helemaal.
    Thanks mannen. Ga ik maken.

Wie heeft zo'n vrouw .
    Ik ben aan het prutsen om deze mal te maken voor het vlakken met mijn vandikte bankje.
    Daar gebruikt men in het filmpje een lijmpistool voor om snel de wiggen onder het hout vast te zetten.
    Dus was ik vandaag een beetje aan het neuzen naar een lijmpistool en leg mijn ega uit hoe en wat. . . . .
    Zegt ze,
    Kun je dan niet beter zo'n vlakbankje kopen? of dat ding dat we laatst in Waddinxveen zagen staan, waar je mee kon vlakken en vandikte maken?

hmmm, ik houd al ruim 40 jaar van haar, gek he
    Dus gaat mijn vandiktebankje Gude GMH2000, in de verkoop en komt er een combi aan.
    De HBM 10", een kleintje, maar voor de gitaarbouw voldoende.

Zuinig op zijn, zo'n vrouw.....
    Met vriendelijke groet, Ronald

Pasop met die Makita van het filmpje... op 6.48 is dat balkje opeens wel heel klein.

Forum Rechten