Natuurlijk verf van de Slager

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Raam geschilderd met runderbloed.
P8131911_zpsrpbfrsop.jpg
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Geen beesten, geen, stank, geen milieu vervuiling...

Zo ziet het uit na een paar uren.
P8151952_zpslvx3l8ra.jpg


En na een paar manden.
P8151962_zpswctwfveh.jpg


En na een jaar of drie, (achter de spinnenweb).
P8151959_zpsyil7wi1h.jpg


Het is een recept en niet alleen bloed. Er zit pigment in en kalkwater en kalk.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Geen beesten, geen, stank, geen milieu vervuiling...


Het is een recept en niet alleen bloed. Er zit pigment in en kalkwater en kalk.

Hallo Ernest,

je maakt ons natuurlijk nieuwsgierig naar het volledige, gedetailleerde recept. Heb je dat nog?

Groeten

Ornament
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Hallo Ornament,
http://kremer-pigmente.de/ochsenblutr.htm
OK dit is de basis voor mijn eigen verf maar ik vind verf met olie daarin een gedoe dus die mijn is zonder lijnolie en ook is het van volle bloed. Daarom gaat die bloed na een paar dagen verdikken maar dat hindered niks, je moeten dan goed uitsmeren met de kwast op de oppervlakte en wordt het dunne. De verf gaat het beste op ruwe gezaagd hout. Het kan ook op geschaft hout maar dan met meerder behandelingen, twee of drie keer.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dit wist ik niet, ik weet wel dat er geen betere meststof is voor druiven dan koeienbloed.
Maar hoe geraakt jouw slager aan bloed? Die worden in het slachthuis toch leeggebloed.
 

Ernest Dubois

Post veel
7 jun 2013
1.032
2
shinglemaker.wordpress.com
Dit wist ik niet, ik weet wel dat er geen betere meststof is voor druiven dan koeienbloed.
Maar hoe geraakt jouw slager aan bloed? Die worden in het slachthuis toch leeggebloed.

Dus, je kan je voorstellen, overtollig verf gaat gewoon de tuin in.

Waar ik bloed hallen is een grote bedrijf waar aan de ene kant is geslacht en aan de andere kant producten van gemaakt. Maar dat maakt mij niet uit als ik bloed nodig heeft ga ik er langs op een vrijdag om het te vragen en op de mandag hal ik het op.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.