Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Eerste houtkrullen op nieuwe bank.

Geen idee hebbende wat ik moest gaan draaien, kwam ik een stuk afvalhout tegen, het enige stukje wat ik droog en groot genoeg had voor een klein schaaltje. Ooit onderdeel van een goedkope tafel, dus veel kon er niet aan verloren gaan.

20150814_083607.jpg
    Voor het eerst een faceplate gebruikt .

20150814_091733.jpg
    Buitenkant en poging tot opening waarin de chuck moest passen.

20150814_094236.jpg
    De binnenkant..... Hopelijk heb ik een beitel waarmee dat lukt.

20150814_104512.jpg
    De chuck paste (een beetje, maar genoeg). Het uithollen was een nachtmerrie de eerste keer, ik twijfel nog een beetje of ik wel de juiste tool gebruik . https://www.baptist.nl/houtbewerkers...zonder-handvat.

20150814_111146.jpg
    Beetje finishen met Triple EEE en een Shellalaagje

20150814_111301.jpg
    De onderkant en een pen ernaast om het formaat aan te geven.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Haha, je eerste woorden... "Geen idee hebbende wat ik moest gaan draaien"
    Dat is nou precies waar ik last van heb. Ik heb geen idee wat ik moet gaan draaien als ik een draaibank zou hebben, maar het lijkt me zo mooi op te doen.
    Iets on mij zegt dat het net zo rustgevend is als vissen.

Enne... Leuk schaaltje hoor!
    Zelfs in mijn favoriete houtsoort (vind maar eens wat anders hier)

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wimmel Bekijk Berichten
    Geen idee hebbende wat ik moest gaan draaien, kwam ik een stuk afvalhout tegen, het enige stukje wat ik droog en groot genoeg had voor een klein schaaltje. Ooit onderdeel van een goedkope tafel, dus veel kon er niet aan verloren gaan.

Voor het eerst een faceplate gebruikt .

Buitenkant en poging tot opening waarin de chuck moest passen.

20150814_094236.jpg
    De binnenkant..... Hopelijk heb ik een beitel waarmee dat lukt.

De chuck paste (een beetje, maar genoeg). Het uithollen was een nachtmerrie de eerste keer, ik twijfel nog een beetje of ik wel de juiste tool gebruik . https://www.baptist.nl/houtbewerkers...zonder-handvat.

Beetje finishen met Triple EEE en een Shellalaagje

De onderkant en een pen ernaast om het formaat aan te geven.
    Hé best goed Wim, maar je hebt het wel in de moeilijke manier gedaan, kops hout draaien is moeilijk met een guts, het gaat beter met een ring of haak tool. zelfs een spindle guts werk beter, snijden van het midden naar buiten.

Maar je zult dat wel leren met je houtdraai lessen, goede beslissing om dat te doen, en dan zullen er krullen op de bank liggen in plaats van houtstof

Hoi wim.... Gefeliciteeerd met je aanwinst..... Ik weet zeker dat je de eerste krullen met een big smile hebt gemaakt
    de ideeen komen van zelf... Geef je ogen de kost op dit forum en internet.

heel veel draaiplezier.
    peter
    Groetjes uit Landgraaf

Wim, kommetje ziet er leuk uit. Dhr Jorg laat je bijna alleen maar gewone gutsen gebruiken. Je zal het snel genoeg leren. Een diepe guts heb je bij hem niet snel nodig.

Het is al een mooie start met uw nieuwe draaibank.
    Op naar Jorg en je bent vetrokken zoals ik al eerde heb meegegeven.
    De kommetjes, schalen, borden, enz. zullen gedraaid worden met die nieuwe draaibank.

Forum Rechten