Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Onderwerp: Werkplaats trap.

Werkplaats trap.

Afgelopen week heb ik een nieuwe trap gemaakt om de vliezotrap in mijn werkplaats te vervangen.
    Ik had nog Oregon pine liggen, wel niet de allerhardste houtsoort maar ik moest er toch eens iets van maken.
    Ruikt heerlijk.
    P6290249.jpg

P6290253.jpg

P6290257.jpg

P6290265.jpg

P6300276.jpg

P6300277.jpg

P6300281.jpg

Uitstekend gedaan Rien.
    Je werkplaats is zo mooier mee geworden.
    Nog een tablet meteen stoel onder de grootste trap naast de frigo en je hebt alles wat je moet hebben.

Strak stuk werk!

Ziet er mooi uit, misschien wel te mooi voor een werkplaats
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sirjacobsd Bekijk Berichten
    Uitstekend gedaan Rien.
    Je werkplaats is zo mooier mee geworden.
    Nog een tablet meteen stoel onder de grootste trap naast de frigo en je hebt alles wat je moet hebben.
    De Frigo en de stoel begrijp ik nog wel Didier maar een tablet?
    Als je daarmee een ipad of zoiets bedoeld, daar kan ik niet veel mee en alles wat ik in de werkplaats maak wordt hooguit op een kladje uitgetekend.
    Deze trap b.v. heb ik eerst op de muur uitgetekend (goed op de foto kijken).
    Voor mijn draaiwerk maak ik zelden een schets vooraf.
    P6290255.jpg

Ik denk dat met "tablet" een "plank" bedoeld word die met haken aan de muur zit ... om zo een bureautje te vormen...
    mvg, seb

"tablet" is inderdaad schoon (West)vlaams voor tafelblad , of burootje, zo U wilt.

Prachtige trap geworden, kun je wat meer vertellen hoe je de trapbomen uitgefreesd hebt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door simonklein Bekijk Berichten
    Prachtige trap geworden, kun je wat meer vertellen hoe je de trapbomen uitgefreesd hebt?
    Voor het uitfrezen maak ik een simpele mal waar de voet van de bovenfrais doorloopt. Op foto 5 kun je de mal zien staan ,helemaal achter in de werkplaats links op de foto, je ziet ook de aanslag voor de schuinte er nog op zitten.
    Aan deze mal kun je (aan de onderzijde) op schuinte een aanslag schroeven en ik gebruik dan 2 lijmklemmen om het geheel tijdens het fraisen op zijn plaats te houden.
    Naargelang de dikte van de treden en stootborden in combinatie met de maat van je fraisbeitel maak je de opening in de mal.
    Ik heb hier de mal beter op foto.
    P6290274.JPG
    B.v. bij stootborden van 12mm dik en een fraisje van 10mm maak je de opening in de mal exact de maat van de voet van de frais +2mm.

Als je geregeld een trap wil maken kun je ook 2 metalen hoeklijnen 70cm lang doormiddel van 2 draadeinden op de beide uiteinden aan elkaar bevestigen.
    Bij het bevestigen gebruik je per draadeind 4 moeren 2 tussenin en 2 aan de buitenzijde.
    Op deze manier kun je de opening waar de bovenfrais-voet doorloopt makkelijk en heel precies groter of kleiner maken.
    Laatst gewijzigd door rien 1; 15-08-15 om 11:27.

Hoi Rien, mooie trap hoor! ook een stuk veiliger dan die vorige trap

Forum Rechten