De NiCad's zijn dood...

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Allereerst: Jij hebt wel een mooier koffertje dan ik!
DSCF5472_25%.jpg


Ik zou nog even wat updaten hoe de machine beviel. Wimmel vroeg er in ieder geval naar.

De machines bevallen uitstekend. Moest ik weer kiezen zou ik ze weer kopen.

voordelen:
Sterk
Mooie verdeling van het aantrekmoment
Ligt perfect in de hand, ook onder rare hoeken als je met de duim 'gas' moet geven. Gaat allemaal probleemloos.

Duur batterij kan ik nog niet zeggen, heb ze nog niet leeg kunnen draaien.

nadeel:
't lampie. Dat gaat branden als je begint te schroeven. Wat een kul. Als ik begin te schroeven heb ik meestal de schroef al gevonden en geen licht meer nodig.
jammer dat dat niet met een schakelaar te bedienen is. Zijn ook zat momenten dat ie uit kan blijven, en de accu kan sparen.

de schakelaar rechts of linksom schroeven werkt precies anders om als al mijn oude schroevers én mijn blauwe bosch boormachien.
Daarentegen heb ik een no-name boormachine die ook tegendraads is. ( was juist van plan daarin de draden te verwisselen, maar twijfel nu)
Is daar geen standaard in???
Nu is het: wijsvinger indrukken = naar rechts draaien
duim indrukken = naar links draaien.

En nog een nadeel: ik draaide ergens een schroef M5x80 in, foutje, moest er weer uit. Dat gaat razendsnel, maar die schroef was verrekte heet :mad:
Dat werden ze niet met mijn ouwe machientjes;)
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik had het zelfs over nog een andere PSR 1800 Li2 (althans andere doos) uit Gamma Belgie:
8825731678238_3165140710121_1_52613_tif_picture_326Wx326H.jpg
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik had het zelfs over nog een andere PSR 1800 Li2 (althans andere doos) uit Gamma Belgie:
8825731678238_3165140710121_1_52613_tif_picture_326Wx326H.jpg

grappig, dat is EXACT dezelfde koffer als degene die mijn vader onlangs bij zijn Dremel 4200 platinum kreeg (zij het met andere insert en in het blauw natuurlijk). Niet ZO heel vreemd, gezien Dremel eigendom is van Bosch als ik me niet vergis.
 

Mga1600

Actieve deelnemer
20 jun 2015
129
0
NHN
......en diezelfde koffer, maar dan in blauwgroenig, wordt ook door Makita geleverd met de 14,4 V boormachines...... En dat is toch geen 'familie' van Bosch toch? Kennelijk een actieve 'kofferboer' die alle machine fabrikanten afstruint.
 
Laatst bewerkt:

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb voor mijn Festo maar ook voor mijn laptop nieuwe batterijen gekocht bij "RepaceDirect"
Zij verkopen orginele maar ook namaak batterijen.
Ik ben er heel tevreden over.
 

Joseph

Actieve deelnemer
17 aug 2013
219
94
Omgeving Alkmaar
Allereerst: Jij hebt wel een mooier koffertje dan ik!

Haha, smaken verschillen dus. Jammer dat je zover weg woont, had namelijk best willen ruilen:eek: Alhoewel ze niet de meest praktische zijn, passen die plastic koffertjes perfect in mijn kastje...

Die hete schroeven heb ik inmiddels ook ervaring mee, bijna twee brandblaren opgelopen. Ik draai ze nu maar wat voorzichtiger uit:p

De batterij gaat voor mijn amateuristische gebruik voldoende lang mee. Na een ca 80 gaatjes en 80 schroeven van 6 * 70 mm nog volop prik. Dus tegen de tijd dat ik een accu leeg zou hebben zit de andere al weer vol.

Wat ik mij nog wel afvroeg is dit, vaak hoor ik bij het loslaten van de "trekker" (heet dat zo?) een hard geluid alsof je abrupt een spoel laat stoppen. Meestal vergezeld door een vonk. Is dat bij jullie ook zo / hoort dat zo?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.