Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32
    Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014

De NiCad's zijn dood...

Ik heb het wel eens verteld op dit forum, maar ik kocht altijd 2 goedkope schroefmachines dan heb je in ieder geval 2 batterijen.
    In 2004 twee heel goedkope gekocht. Die in 2007 slechter leken te worden. Althans de batterijen. Toen 2 nog goedkopere op de kop kunnen tikken. ( iets van €20,- per stuk ofzo)
    De exemplaren uit 2004 deden het later toch nog redelijk. Ze hadden alleen moeite bij vorst.

Maar ook van al deze degelijke machines is de levensduur niet onbeperkt. Battrijen blijven het zwakke punt. Laatste weken was echt ellende. in no-time leeg en 3 uur laden.......

Dus zoeken naar vervanging. Blijken er helemaal geen goedkope machines meer te bestaan!
    Duppie viel al snel: de koopjes die ik had waren de laatste Nicad's die geïmporteerd waren.
    De Li-ions maken de boel duurder.
    Enfin foldertje van een bouwmarkt in de bus, en zowaar een aanbieding van mijn favoriete merk.
    18V, 2 batterijen, laden in een uur. En het geheel niet veel duurder dan een no-name machine.
    Maar ja, dan heb ik wel twee batterijen, maar helaas maar één machine. Nou ja moeten we ons voorlopig maar mee behelpen.

Eenmaal trots met mijn koffertje terug in de auto, ging mijn vrouw zich ermee bemoeien en heeft me overgehaald ( lees gedwongen) om een 2e bij te halen.
    Ach vrouwen kosten nou eenmaal een hoop centen, dus ik heb me er maar bij neergelegd.

Nu ben ik dus trotse eigenaar van twee van deze monsters!

bosch.jpg

Impact drivers?
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Nee zo gevaarlijk zijn ze ook weer niet.
    https://www.bosch-do-it.com/nl/nl/do...816-199878.jsp

Vertel even hoe die bevalt, ik moet er namelijk ook eentje gaan halen binnenkort.

Alvast mooie aankoop Lemen!

Ik heb het oudere broertje van deze, de PSR 18 Li, met slechts 1 batterij.
    Ik mishandel 'm al jaren, maar hij blijft volharden, ben er echt een grote fan van!

Zo heb ik er al de speeltuin van de kleine, de kattenren en 2 grote groentenbakken in de tuin mee gemaakt, maar ook de hele renovatie van mijn werkplaats (4 muren van houten kaders voorzien, OSB3 tegengeschroefd, plafond gestoken en boven + onder van OSB voorzien) en verder zowat alles wat ophangt in huis.
    Zelfs met een dopsleutel erop M8 bouten van 90 lang indraaien gaat prima, mits je het echte vastzetten even met de hand doet.

Ook in mijn werkplaats bij het pijpmaken gebruik ik'm elke keer.

Er zijn zelden momenten geweest dat ik nood had aan een tweede batterij, met name omdat die LiIon behoorlijk lang meegaat, maar nog meer omdat hij zo snel oplaadt. Op een uurtje of 3 is hij weer vol en kan ik weer aan de slag. En in tegenstelling tot de oude NiCad's, is hij ook nog gewoon netjes vol als hij eens een keer 2 maanden gewoon in de werkplaats gelegen heeft!

Kort samengevat: je gaat hier veel plezier aan hebben lijkt me :-)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Goed vooruitzicht massis!

Ik vond de balans erg goed. Had even wat andere machines vastgehouden in de winkel, maar bv de Hitachi maakte herrie voor 10, en trok achterover in mijn hand.
    Uit testen komt de Bosch ook eigenlijk altijd goed naar voren. En de service vind ik top.

Maar als ik 'm een paar keer gebruikt heb zal ik nog even terug komen.
    Ik verwacht wel dat ie bij het wielen wisselen tegen de winter een betere hulp zal zijn dan de oudjes. Die hield het geen 68 wielmoeren uit. ( leuke wiskunde opdracht: 2 auto's en 2 aanhangers. 68 moeren rarara )

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Goede machines, ga je zeker geen spijt van hebben, mijn neef heeft er zo 1.

Khoop alleen dat ze niet van de Gamma komen, want hun prijzen, waauw... op de bosch toestellen gooien ze er graag een 'klak' bovenop.

Mijn neef heeft hem uit de gamma: 220 euro. Terwijl die 'maar' 175 euro kost online.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Oh wat hebben jullie toch een duur land!
    Ik heb nok 1190,- betaald => €131,25

onze goede vrienden van de wilde rivier in duitsland hebben hem voor €163, met 2de accu.
    Dat is overigens ook waar ik mijn eerste gehaald heb... Hun service is nog steeds onnavolgbaar naar mijn mening.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Belgie is verschrikkelijk duur zo blijkt....

Mijn neef wilde inmaakkasten laten maken bij een interieurarchitect. 6 meter inbouwkasten, ontwerp + plaatsing (onder hellend dak): 20.000 euro!!

Forum Rechten