een fantastische tafel

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
jaap zei:
demooiste zei:
zijn daar ook bouwtekeningen van

ik denk het wel, zo'n complexe tafel zullen ze niet uit "het hoofd" maken.

jaap

Maar die gaan ze echt niet gratis weggeven :mrgreen:

Deze tafel heeft meer met een mooi stukje metaalbewerken te maken, bekijk de PDF. Ziet eruit als een behoorlijk ingewikkeld en ingineus systeem.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs, kun je volgens mij ook een hele mooie auto voor kopen. Of heel veel mooie houtbewerkings machines :p
 

WR1944

Oud hout
Dit fenomeen is ook bij andere houtbewerkings-sites aan de orde geweest. Het blijft een prachtig stuk techniek.
Op één van die sites was een verwijzing naar patenten. Die waren probleemloos te downloaden. Ik denk als je naar patenten van dit soort tafels gaat Googlen, je waarschijnlijk ook de tekeningen vind. Ik kan me helaas niet meer herinneren waar de url van de patenten was vermeld. Dat wordt dan een flinke zoektocht.
Ik heb echter het gevoel dat je als beginnende houtbewerker eerst een paar jaar flink moet oefenen en dan nog eens de tekeningen moet gaan bestuderen als je jezelf meester-timmerman mag noemen. :lol:
 

Wilco Flier

Post veel
28 apr 2008
1.777
446
Omgeving Kampen
www.wilcoflier.com
Dat zal inderdaad wel een peperduur tafeltje zijn. Op youtube stond dat het hoort bij het interieur van de Ilona jachten, en dat zijn ook niet de eerste de beste. In de regionale krant van vandaag stond een stukje over Vitters Shipyard Zwartsluis. Daar maken ze zeiljachten die een miljoen euro per meter kosten. Daar moet natuurlijk wel een interieur in stijl bij, anders kunnen die Sjeiks natuurlijk niet voor de dag komen met hun speeltje.

Bijgevoegd nog een foto van een nieuw casco dat ik heb zien varen richting Zwartsluis.

Attached files
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.