Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 12

een fantastische tafel

Re: een fantastische tafel

Hier kun je wat meer vinden over de producent http://www.dbfletcher.com/capstan/.

Attached files

zijn daar ook bouwtekeningen van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demooiste
    ik denk het wel, zo'n complexe tafel zullen ze niet uit "het hoofd" maken.

jaap

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaap
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demooiste
    ik denk het wel, zo'n complexe tafel zullen ze niet uit "het hoofd" maken.

jaap
    Maar die gaan ze echt niet gratis weggeven :mrgreen:

Deze tafel heeft meer met een mooi stukje metaalbewerken te maken, bekijk de PDF. Ziet eruit als een behoorlijk ingewikkeld en ingineus systeem.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar de prijs, kun je volgens mij ook een hele mooie auto voor kopen. Of heel veel mooie houtbewerkings machines :P

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Dit fenomeen is ook bij andere houtbewerkings-sites aan de orde geweest. Het blijft een prachtig stuk techniek.
    Op één van die sites was een verwijzing naar patenten. Die waren probleemloos te downloaden. Ik denk als je naar patenten van dit soort tafels gaat Googlen, je waarschijnlijk ook de tekeningen vind. Ik kan me helaas niet meer herinneren waar de url van de patenten was vermeld. Dat wordt dan een flinke zoektocht.
    Ik heb echter het gevoel dat je als beginnende houtbewerker eerst een paar jaar flink moet oefenen en dan nog eens de tekeningen moet gaan bestuderen als je jezelf meester-timmerman mag noemen. :lol:

Dat zal inderdaad wel een peperduur tafeltje zijn. Op youtube stond dat het hoort bij het interieur van de Ilona jachten, en dat zijn ook niet de eerste de beste. In de regionale krant van vandaag stond een stukje over Vitters Shipyard Zwartsluis. Daar maken ze zeiljachten die een miljoen euro per meter kosten. Daar moet natuurlijk wel een interieur in stijl bij, anders kunnen die Sjeiks natuurlijk niet voor de dag komen met hun speeltje.

Bijgevoegd nog een foto van een nieuw casco dat ik heb zien varen richting Zwartsluis.

Attached files

oud hout
    Ingeschreven
    Nov 2009

Die tafel :shock:

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

haha dat casco heb ik voor mijn werk deels bevoorraad. leuk zeilbootje van 54 meter hahaha

rick

een nieuwe model min hun aanbod?

EEn nieuw model in het Capstan verhaal/

http://www.dbfletcher.com/index.php/videos/

Forum Rechten