Sketchup handtekening e.d.

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Hoi,

Al een tijdje ben ik een beetje aan het oefenen met Sketchup en door vallen en opstaan, filmpjes kijken en zo leer ik er nochtans redelijk mee werken.
Nu was mijn vraag of het mogelijk is om een standaard template te maken waar er net als bij een technische tekening een informatievak in staat. Ik weet de naam niet meer wat het googlen lastig maakt maar hierin staat bijvoorbeeld: De schaal, de tekenaar, de houtssoort, de maten enz.
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Nu was mijn vraag of het mogelijk is om een standaard template te maken waar er net als bij een technische tekening een informatievak in staat. Ik weet de naam niet meer wat het googlen lastig maakt maar hierin staat bijvoorbeeld: De schaal, de tekenaar, de houtssoort, de maten enz.
Tekeninghoofd
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
doe je dat niet "gewoon" met layout? Google sketchup (pro) bestaat uit 3 onderdelen:
1) sketchup zelf (lekker duwen/trekken)
2) Style builder (om het allemaal net even anders eruit te laten zien)
3) Layout (aanzichten, details en dus ook kaders, titelblokken etc. etc.

Screen Shot 2015-08-19 at 20.07.40.jpgScreen Shot 2015-08-19 at 20.09.38.jpg
 

Willems Ontwerp

Post veel
20 jul 2011
1.421
92
45
Veldhoven
www.willemsontwerp.nl
Tekeninghoofd

Dank je.

doe je dat niet "gewoon" met layout? Google sketchup (pro) bestaat uit 3 onderdelen:
1) sketchup zelf (lekker duwen/trekken)
2) Style builder (om het allemaal net even anders eruit te laten zien)
3) Layout (aanzichten, details en dus ook kaders, titelblokken etc. etc.




Juist, dat was waar ik naar op zoek was. Wist ook niet dat dit mogelijk was ;) Dank je wel !
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
doe je dat niet "gewoon" met layout? Google sketchup (pro) bestaat uit 3 onderdelen:
1) sketchup zelf (lekker duwen/trekken)
2) Style builder (om het allemaal net even anders eruit te laten zien)
3) Layout (aanzichten, details en dus ook kaders, titelblokken etc. etc.

Bekijk bijlage 34386Bekijk bijlage 34387

Op zich een goed advies, maar anders dan Sketchup zelf, moet je voor LayOut wel de Pro versie hebben (en dus diep in de buidel tasten). LayOut heeft inderdaad grote voordelen, maar ik ben er nog niet toe gekomen om het prijsverschil te rechtvaardigen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.