Walnut hout op kleur brengen?

i2Paq

Nieuw lid
22 mrt 2012
2
0
Voor een set vintage Acoustic Research AR3a luidsprekers is een paar mooie stands gemaakt die lijken op het origineel.

Nu is nieuw Walnoot nogal donker, en met standaard olie wordt het alleen maar donkderder.

Ik zou het graag wat roder maken.

Zie hier een set op originele stands:

1266188827.jpg


Hier de set op de nieuwe stands:
AR3a-stands1a.jpg


Hopelijk heeft 1 van jullie een idee :eek:
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
De meeste mensen kopen juist notenhout voor de donkere kleur, dus notenhout lichter maken wordt niet zo vaak gevraagd.

Het is me alleen niet duidelijk of je nu ook nieuwe luidsprekers hebt gemaakt? Op de 2e foto lijkt de luidspreker uit hetzelfde hout als het onderstel.
 

i2Paq

Nieuw lid
22 mrt 2012
2
0
Het is me alleen niet duidelijk of je nu ook nieuwe luidsprekers hebt gemaakt? Op de 2e foto lijkt de luidspreker uit hetzelfde hout als het onderstel.

De speakers en stands op de 2de foto zijn mijn eigen speakers op de stands waarover mijn vraag gaat.

Het hout is het zelfde, alleen is de speaker "rood" en de stands donker omdat er nog geen verdere bewerking heeft plaatsgevonden.

De speakers zijn +/- 40 jaar oud, de stands 1 week.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.