Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Gaspeldoorn

Gaspeldoorn

Tijdens onze vakantie in Devon Engeland een paar stukken Gaspeldoorn van een dode boom/struik mee kunnen nemen met toestemming van landeigenaar. Bijzonder hout ;-).

CAM01391.jpg

CAM01396.jpg

Gr Edwin

Heel mooi!
    Je moet wel goed kijken om het resultaat te zien, zo ihet verweven met het stuk hout op zich.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Bedankt Mathieu,

Idd moet je goed kijken en ben ik alleen met het stuk hout op de laatste foto begonnen met het snijwerk.
    Resultaat gaat nog fff duren voor het af is.

Gr Edwin.

Prachtige stukken Edwin. Wat kan de natuur heel mooie bijzondere stukken opleveren.
    Ik ben ervan overtuigt dat het super mooi zal worden.
    Succes met het beitelen.
    'k Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Mooi! Woodspirits zijn geweldig.

Wil je regelmatig een update plaatsen ajb? En welke tools je gebruikt?

Weer wat kunnen doen vandaag,

De woodspirit komt langzaam steeds duidelijker uit het hout .

Ik kan nog wat uurtjes voor uit.

Gr Edwin
    CAM01429.jpg

CAM01441.jpg
    CAM01430.jpg
    CAM01434.jpg

Woodsman/woodspirit is klaar.

Na het geheel te hebben geschuurd en alle snij sporen te hebben verwijderd na gedacht hoe ik het moest afwerken.
    Gebruik maken van een olie of lak maakt het werkstuk meestal donkerder. Iets wat ik eigenlijk niet wilde dus kijken of alleen polijsten een optie is.

IMG_2315.jpg

IMG_2321.jpg

IMG_2318.jpg

IMG_2314.jpg

Ik ben zeer tevreden met het eind resultaat. Tjonge wat laat dat hout zich fijn polijsten. Nooit gedacht dat het zo zou gaan glanzen.
    Heeft iemand hier ervaring mee ?. Ik vraag me af hoelang dit zo blijft en of ik het niet alsnog ergens mee moet behandelen.

Gr Edwin

@ WImmel,

Ik heb het bij vervaardigen van deze woodsman gebruik gemaakt van 2 soorten snij messen. Eén met een bol lemmet en de andere met een schuin lemmet (detail mes). Ook heb ik regelmatig een beitel en een guts ter hand genomen, vooral om "stops "te maken en er zo voor te zorgen dat er ongewenst te veel materiaal werd weg gesneden. Ik heb daarna alle grove delen geschuurd met korrel 320, hierna met 600. Er waren veel schuur en snij sporen waar ik flink op heb moeten schuren om ze er uit te krijgen. Met de nerf mee schuren kost bijzonder veel tijd. De diepere nerven heb ik met gevouwen schuurpapier gedaan ( kost een nagel of wat ).
    Het polijsten heb ik met de katoen schijf gedaan met behulp van 2 soorten polijst pasta . Hierbij heb ik de wit/blauwe zo mijn mogelijk gebruik omdat deze witte sporen in de groeven achter laat.

Groet Edwin

Forum Rechten