advies verbinden vloerbalk

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Ik ben een schuur aan het bouwen van 9x5,5m, hierin wil ik een verdieping maken voor opslag van wat spullen. Ik gebruik hier balken voor van grenen 45x220 en de hart op hart afstand is circa 5m. Ik weet dat de balken officieel zwaarder moeten zijn, maar mochten ze doorzakken dan kan ik er altijd in het midden nog ondersteuning maken.

Nu mijn vraag: De balken zitten om de spanten heen. Daardoor zitten er telkens twee balken met een tussenruimte van 45mm. Heeft het nut deze steeds in het midden verbinden met een stuk hout van een meter lang en twee draadeinden?

Ik plaats een link naar de afbeelding, krijg het niet voor elkaar om de forumfunctie te gebruiken met mijn mobiel.

http://1drv.ms/1IzNPxE
 

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.761
459
Almere
Als je hier nog bv underlayment op legt en vastschroeft is het verbinden volgens mij zinloos, als je het geheel zonder vloer gaat maken is versterking misschien nuttig maar of dat dan 1 meter moet zijn of korter of langer kan ik even geen argument voor vinden.

Wel lekker de ruimte 9 X 5,5 meter :p
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Er komen grenen vloerdelen op messing groef van 28mm dik, ik dacht door de balken te verbinden ze misschien massiever te maken, tegen doorbuigen. Is inderdaad een fijne ruimte, en ook nog is vergunningsvrij (Zweden). De Robland, een lintzaag en een kolomboor komen er te staan en natuurlijk een grote werkbank.

Bedankt in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Breedte van een balk telt enkelvoudig bij het berekenen van de sterkte, hoogte van een balk telt tot de derde macht bij. Een balkje toevoegen maakt dus niet zoveel uit, zeker niet als je dat alleen maar een stuk(je) in het midden doet.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.