Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

advies verbinden vloerbalk

Ik ben een schuur aan het bouwen van 9x5,5m, hierin wil ik een verdieping maken voor opslag van wat spullen. Ik gebruik hier balken voor van grenen 45x220 en de hart op hart afstand is circa 5m. Ik weet dat de balken officieel zwaarder moeten zijn, maar mochten ze doorzakken dan kan ik er altijd in het midden nog ondersteuning maken.

Nu mijn vraag: De balken zitten om de spanten heen. Daardoor zitten er telkens twee balken met een tussenruimte van 45mm. Heeft het nut deze steeds in het midden verbinden met een stuk hout van een meter lang en twee draadeinden?

Ik plaats een link naar de afbeelding, krijg het niet voor elkaar om de forumfunctie te gebruiken met mijn mobiel.

http://1drv.ms/1IzNPxE

Als je hier nog bv underlayment op legt en vastschroeft is het verbinden volgens mij zinloos, als je het geheel zonder vloer gaat maken is versterking misschien nuttig maar of dat dan 1 meter moet zijn of korter of langer kan ik even geen argument voor vinden.

Wel lekker de ruimte 9 X 5,5 meter

Er komen grenen vloerdelen op messing groef van 28mm dik, ik dacht door de balken te verbinden ze misschien massiever te maken, tegen doorbuigen. Is inderdaad een fijne ruimte, en ook nog is vergunningsvrij (Zweden). De Robland, een lintzaag en een kolomboor komen er te staan en natuurlijk een grote werkbank.

Bedankt in ieder geval.
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 09-08-15 om 08:52.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Breedte van een balk telt enkelvoudig bij het berekenen van de sterkte, hoogte van een balk telt tot de derde macht bij. Een balkje toevoegen maakt dus niet zoveel uit, zeker niet als je dat alleen maar een stuk(je) in het midden doet.

Bedankt, dan laat ik het gewoon zo. De tijd zal het leren of ik extra ondersteuning zal moeten plaatsen.

Forum Rechten