Scherpte van beitels

martijn v

Actieve deelnemer
25 dec 2014
89
0
Wat betreft het "scheermesscherp" ik ga daar verder dit topic niet verder mee vervuilen maar blijf wel bij mijn standpunt.

Overigens als je nog niet je armhaar kan scheren of een stuk papier kan snijden ben je nog niet klaar met je lagere grid stenen.
Dit moet namelijk al kunnen met (nog niet zo makkelijk maar wel kunnen) met stenen tussen de 600 á 1200 grid.
Boven de 2000 is het eigenlijk alleen afwerken.

Hoe je vast stelt of je ver genoeg bent met een steen hangt van je voorkeur af, dit kan door testen (snijden), kijken, voelen of een combinatie daarvan.
Uitzondering is het zetten van een nieuwe hoek dat is vooral visueel.
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Wat betreft het "scheermesscherp" ik ga daar verder dit topic niet verder mee vervuilen maar blijf wel bij mijn standpunt.

Overigens als je nog niet je armhaar kan scheren of een stuk papier kan snijden ben je nog niet klaar met je lagere grid stenen.
Dit moet namelijk al kunnen met (nog niet zo makkelijk maar wel kunnen) met stenen tussen de 600 á 1200 grid.
Boven de 2000 is het eigenlijk alleen afwerken.

Hoe je vast stelt of je ver genoeg bent met een steen hangt van je voorkeur af, dit kan door testen (snijden), kijken, voelen of een combinatie daarvan.
Uitzondering is het zetten van een nieuwe hoek dat is vooral visueel.

Ben het met je eens dat boven de 2000 het alleen nog maar polisten is.
Nieuwe hoek kun je naar mijn mening niet visueel zetten. Ons oog is namelijk een zeer onnauwkeurig instrument door "ruis" vanuit de hersenen.
Ik gebruik hiervoor of mijn Tormek of anders Veritas hulpmiddel
 

MM!

Actieve deelnemer
13 jul 2014
29
0
De fouten die ik zelf maakte waren te snel naar een hogere grid steen en te veel druk. Ook zit er verschil tussen verschillende merken. de ene 6000 is de andere niet.

Groeten martijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.