Kledingkast met keeplatten

Bartjje

Nieuw lid
8 aug 2015
3
0
Hallo iedereen,

Ik wil mijn huidige kledingkast vervangen omdat ik ruimte tekort kom. Ik kan goedkoop aan een schuifwanden systeem komen doordat er bij mijn vader op de zaak de breedte en hoogte maat zijn omgewisseld.
Mij gaat het momenteel om het interieur van de kast, ik werd door een vriend van mij op keeplatten gewezen wat me wel heel mooi en makkelijk systeem leek. Het gaat bij mij om een kast van 2m breed en ik zou er 6 keeplatten in willen gebruiken als staanders 1 op elke hoek en dan nog 2 in het midden.
Nou zit ik alleen met de volgende vraag, ik kan de keeplatten eigenlijk alleen maar vinden in het formaat 18x27 en vind dit toch vrij klein ogen. Ik wil mijn kast 50cm diep maken zodat ik er ook een hang gedeelte in kwijt kan. Maar ik vraag me toch heel erg af wat het draagvermogen van deze latten zijn.
De achterste latten kan ik vastzetten in een muur van gipsblokken en de linker staanders kan ik in een betonnen muur vastzetten, onderling verbind ik ze ook met latjes. Ik heb helaas zelf niet het gereedschap liggen om de keeplatten zelf te maken van dikkere balken.
alvast heel erg bedankt voor jullie reacties en adviezen.
 

Bartjje

Nieuw lid
8 aug 2015
3
0
Ik had dat inderdaad al gezien. Hier word alleen mijn vraag nog niet heel erg beantwoord.
Mij gaat het momenteel om de draagkracht die de latten hebben omdat ik ze erg klein vind.

Ik kom zelf uit den haag dus dan zijn de zaken die daar genoemd worden vrij ver weg voor 6 latjes. Bij mij in de buurt heeft ook alleen de hornbach ze.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.419
685
Emst
Je geeft aan dat je geen gereedschap heb om ze zelf te maken.
In mijn ogen heb je een handzaag/duimstok of iets dergelijks/winkelhaak en een potlood nodig.
Je wil een kast veranderen, dan heb je dit toch wel?
 

Bartjje

Nieuw lid
8 aug 2015
3
0
Mijn huidige kast gaat helemaal weg hooguit dat ik hiervan nog de ladegeleiders eruit hergebruik.
Een handzaag en potlood heb ik wel maar om daar nou 6 identieke keeplatten mee te maken lijkt me best nog wat werk samen met het risico dat ze niet allemaal hetzelfde zijn erg groot.
Daarom vond ik deze kant en klare wel heel fijn maar omdat ze bij mij als standaards moeten dienen maak ik me zorgen om de draagkracht van deze latjes.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ja die zijn niet echt gemaakt om te dienen als basis structuur, je zou ze moeten vastmaken aan ietwat dikkere staanders. Of toch tenminste aan de kant waar geen muren zijn.
Nog een probleem dat ik zie is dat keeplatten tegen een binnenwand moeten staan zodat de woutermannen een stop hebben. Anders gaan die makkelijk eruit vallen en heb je een soort mikado kast waar bij de minste manipulatie het hele ding instort.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.