Dunne plak hardhout, hoe?

chihwahli

Actieve deelnemer
7 aug 2015
31
0
Leuk om te lezen dat het gelukt is! Foto's van het andere draadje bekeken, ziet er goed uit!

Ik heb de dikkere stuk eiken met behulp van de Zweedse houtsnij mes, dunner gemaakt. Stukje voor stukje eraf. Op het laatste moment met zandpapier egaal gemaakt.
De bulten in de schuine kanten heb ik ook met zand papier egaal gemaakt. Het is niet perfect egaal, maar dat ik ok. Het is handwerk. =)
 

chihwahli

Actieve deelnemer
7 aug 2015
31
0
Voor bepaalde houtsoorten die niet gemakkelijk te verkrijgen zijn heb ik via een scheermes verzamelaar een website adres gekregen die vele soorten hardhout verkoopt.
Voor bepaalde soorten zagen en schaven zij het op 4 mm dikte en ongeveer op de maat (16 cm bij 4cm) dat o.a. geschikt is om open scheermes heft ervan te maken:
http://www.edelholzverkauf.de/Knife...-Kok-Razor-Scales-160-x-40-x-4-mm::13309.html

Via deze website heb ik o.a. kingwood (princesswood) kunnen kopen. Levertijd is ongeveer 5 dagen. DHL deed er langer over dan ik had verwacht.

Met een figuurzaag, figuurzaag plankje en Stanley gele knijpers (gekocht in doe het zelf zaak) heb ik het hout vast kunnen zetten zonder het te bescgadigen en kon het heel gemakkelijk zagen.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.