Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

multiplex beplakken met hpl

Beste mensen,

Ik ben een interieur voor mijn camper aan het bouwen. Voor de kastjes wil ik gebruik maken van 9 mm populieren multiplex.
    Deze wil ik het liefst fineren met een 0,8 mm HPL plaat. Met name omdat dit veel kras vaster is dan echt hout fineer.
    Nu kan ik niet zo veel informatie vinden over hoe de HPL te plakken. Ik begrijp met contactlijm en overmaats om deze vervolgens met een kopieerfrees op maat te snijden.

Is het mogelijk om een met alleen aanrollen een goed resultaat te krijgen? Ik heb geen mogelijkheid om te persen.
    Moet de hpl echt aan beide kanten worden aangebracht ivm kromtrekken?

Ik kwam ook een mooi filmpje tegen over Resopal Direct: https://www.youtube.com/watch?v=sF_CWPIZkus
    Dit is een zelfklevende HPL. Kan alleen niet vinden waar dit in Nederland te koop is.

Sowieso kom ik voor het kopen van HPL alleen maar groothandelaren tegen. Weet iemand een goed adres voor particulieren?
    Liefst in Zuid-Holland.

Alvast mijn dank

Member
    Ingeschreven
    May 2015
    Multihout.nl levert ook aan particulieren.
    In hun voorwaarden staat :
    Levering termijn

Wij streven er naar om uw producten binnen 1-5 werkdagen (indien het op Voorraad ligt), bij u thuis of bij u op de zaak af te leveren.*

Dank voor de tip Pieter. Alleen is er maar heel weinig keuze in HPL decors.

Ik heb recent een blad van 3.60 meter met HPL beplakt, zonder enig probleem. Ik heb eerst beide delen met contactlijm ingesmeerd. Daarna heb ik op de ondergrond om de 50 cm een vuren dwarslatje gelegd.
    Toen het (overmaatse) HPL op op de latjes gelegd en uiteraard er goed op gelet dat hij nergens al op de lijm kon zakken (want als hij het raakt, zit het meteen vast). Ook uiteraard opgelet dat het HPL overal voldoende zou passen.
    Toen in het midden tussen de 2 latjes aangeduwd/aangerold, een latje weggehaald en zo langzaam rollend naar de ene zijkant gewerkt. Daarna hetzelfde naar de andere kant.
    Perfect resultaat :-) !

Op Marktplaats staan vaak wel diverse aanbieders van HPL resten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cocobolo Bekijk Berichten
    Ik heb recent een blad van 3.60 meter met HPL beplakt, zonder enig probleem. Ik heb eerst beide delen met contactlijm ingesmeerd. Daarna heb ik op de ondergrond om de 50 cm een vuren dwarslatje gelegd.
    Toen het (overmaatse) HPL op op de latjes gelegd en uiteraard er goed op gelet dat hij nergens al op de lijm kon zakken (want als hij het raakt, zit het meteen vast). Ook uiteraard opgelet dat het HPL overal voldoende zou passen.
    Toen in het midden tussen de 2 latjes aangeduwd/aangerold, een latje weggehaald en zo langzaam rollend naar de ene zijkant gewerkt. Daarna hetzelfde naar de andere kant.
    Perfect resultaat :-) !

Op Marktplaats staan vaak wel diverse aanbieders van HPL resten.
    Dank voor je reactie. Klinkt goed en hoopvol!
    Wat ik me nog afvraag, plakken die vuren latjes dan niet meteen vast?

Ik gebruik 15 mm populieren multiplex als basis. Ik wil eigenlijk alleen de voorkant beplakken en de binnenkant gewoon schilderen. Ik weet dat er risico is tot kromtrekken maar ik hoop dat dit niet gebeurd. Het kastje heeft planken en constructie is buigen denk ik amper mogelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iceskater77 Bekijk Berichten
    Dank voor je reactie. Klinkt goed en hoopvol!
    Wat ik me nog afvraag, plakken die vuren latjes dan niet meteen vast?

Ik gebruik 15 mm populieren multiplex als basis. Ik wil eigenlijk alleen de voorkant beplakken en de binnenkant gewoon schilderen. Ik weet dat er risico is tot kromtrekken maar ik hoop dat dit niet gebeurd. Het kastje heeft planken en constructie is buigen denk ik amper mogelijk.
    Als je lijm droog is zullen de latjes niet plakken, contactlijm plakt alleen als de twee kanten ingesmeerd zijn.

Groeten.

ps beide kanten met hpl

anders gaat de vocht in de deur de boel krom trekken

een kant kan het eruit - andere kant niet
    MvG
    Chris
    If you put your mind to it you can accomplish anything

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodjohn Bekijk Berichten
    Als je lijm droog is zullen de latjes niet plakken, contactlijm plakt alleen als de twee kanten ingesmeerd zijn.

Groeten.
    Precies, die latjes liggen er op en kun je zo wegnemen. Het gaat om contact tussen de BEIDE ingesmeerde zijden, dus een latje kun je er gewoon opleggen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcluma Bekijk Berichten
    ps beide kanten met hpl

anders gaat de vocht in de deur de boel krom trekken

een kant kan het eruit - andere kant niet
    Zo zal het idd gaan helaas ... jammer van je vele mooie werk dan vind ik Iceskater. Je moet rekening houden dat een camper meer met vochtschommeling te maken gaat hebben dan je binnenshuis gaat meemaken normaal gezien

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2011
    Je kan natuurlijk altijd op de achterkant een goedkopere variant (qua print bedoel ik) plakken. Het gaat erom dat er HPL op zit, dat hoeft niet dezelfde tekening als op de buitenkant te hebben.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten