Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 30

Praxis heeft geen houtschroeven meer.

Karwei was er al mee gestopt. Maar nu kan je ook bij de Praxis alleen nog schroeven met pozidrive of torx kop kopen. Heel handig spul natuurlijk om een vurenhouten frame in elkaar te raggen, maar het ziet er niet uit als er een wat luxere afwerking gewenst is.

Op zoek op Internet dan maar en 6.95 extra voor de verzendkosten betalen. Zucht, het zal de vooruitgang wel zijn.

De vraag is natuurlijk wel waarom men naar praxis gaat als er een luxe afwerking nodig is...
    stiho, gunters en meuser, bouwmaat en soortgelijke bouwmarkten verkopen nog bijna alles wat je je maar kan bedenken als het op schroeven aan komt. De betere ijzerwinkel of lokale doe het zelf zaak zou het ook in hun assortiment moeten hebben.
    succes met de zoektocht

Idem ditto hier bij Brico en Plan-It, en wel allemaal schroeven met hele grote spoed. Schroeven voor het fijnere werk vergeet het maar.

Ik heb meer als 13 jaar geleden bij G&M in Amsterdam te horen gekregen dat de klein messing schroeven met gewoon slot aan het verdwijnen warren en over een aantal jaren niet meer te vinden zou zijn, meteen meerder dozen gekocht en nu voel ik mij beschermd van wat er ook in de handel gebeurd. Niet te vertrouwen, "De Markt". (Heb ik ook zo gedaan met duimstokken).

Waarom de Praxis? Omdat die de schroeven hadden en dichtbij zit. De plaatselijke DHZ en ijzerwinkel bestaan al lang niet meer, en de professionele zaken zien mijn klandizie blijkbaar niet zitten want ik kom daar niet binnen zonder KvK inschrijving.

De bouwmarkten gaan steeds meer de Action achterna.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Seek heeft een punt. De trend is wel degelijk in die richting en voor amateurs is de Profimarkt moeilijker toegankelijk en ze levert veelal (begrijpelijk) niet in kleine hoeveelheden. Maar goed... this niet anders. Betaal de 6.95 .

mvg
    klaas0639

Gelukkig heb je tegenwoordig internet die de kleine ijzerzaakjes van weleer vervangen.
    Zo zit bijvoorbeeld in Eindhoven de webshop www.mooischroefje.nl waar je kleine hoeveelheden klassieke modellen schroeven kan bestellen.
    Goedkoop is het niet, maar ja. Dat waren die kleine ijzerhandeltjes ook absoluut niet.

Ik ben blij met de plaatselijke Doe het zelf zaak, goedkoper dan de gamma met de boutjes/moertjes en de schroefjes.
    Plus veel meer soorten.
    Pas geleden een stuk aluminium U profiel, vraag van verkoper, welke lengte.
    lengte opgegeven, zaag zaag zaag zaag, alsjeblieft, afrekenen, was nog nette prijs ook .

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2012
    [QUOTE=Seek;De bouwmarkten gaan steeds meer de Action achterna.[/QUOTE]
    Qua prijs heb ik daar totaal geen moeite mee.:-)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Seek Bekijk Berichten
    Waarom de Praxis? Omdat die de schroeven hadden en dichtbij zit. De plaatselijke DHZ en ijzerwinkel bestaan al lang niet meer, en de professionele zaken zien mijn klandizie blijkbaar niet zitten want ik kom daar niet binnen zonder KvK inschrijving.

De bouwmarkten gaan steeds meer de Action achterna.
    Daar kan ik idd wel inkomen. voor het gemak was ik even vergeten dat je idd een kvk nodig hebt voor de grotere bouwmarkten.
    Het is wel treurig dat de markt steeds meer overspoeld wordt door steeds inferieurdere producten. De waardering voor kwaliteit verdwijnt, mede doordat mensen niet meer weten wat kwaliteit is. Als je immers nergens kwaliteit kunt kopen weet je ook niet zo goed hoe het er uit ziet.

Forum Rechten