Angelim vermelho, schijnt naar vogelpoep te stinken ... ?

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Hallo allen,

Mijn nieuw te bouwen overkapping/tuinschuurtje/schutting moet er over 25 jaar nog staan. Nu wordt me aangeraden om voor de palen Angelim Vermelho te gebruiken.
Wat ik over deze houtsoort vind is o.a. dat het naar vogelpoep stinkt en daarom niet binnenshuis toepasbaar is. Nu is een tuinoverkapping inderdaad niet binnen maar als ik op een mooie zomeravond onder de overkapping een glaasje prik drink, vind ik de geur van vogelpoep ook niet geweldig.
Maar als deze geur na enige tijd wegtrekt (weken/maanden) is het probleem minder.

Wie heeft advies?

Mvgr,
Kappie
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Mijn voordeurdrempel had ik van Angelim Vermelho gemaakt. Die heb ik na een jaar weer weggehaald. Het rook alsof er continue honden tegen de voordeur zaten te pissen.....

Wat ik van leveranciers hoor is dat de ene stam veel erger stinkt dan de andere. Ik heb dan in ieder geval goed pech gehad :mad:

Groet, Rob.
 

Ad Beumer

Actieve deelnemer
4 aug 2011
322
24
Ik heb een paar angelim palen in mijn tuin staan. Ze staan er nu een jaartje of twee en ik merk nu eigenlijks niets meer van vreemde luchtjes. Je moet er alleen wel vanaf blijven. Zodra je gaat boren of zagen ruik je het weer.
 

Kappie

Actieve deelnemer
1 jun 2015
113
1
Assen
Allen dank, het wordt dus geen Angelim ... waarschijnlijk toch maar Azobé.
Je hebt natuurlijk Azobé en Azobé, als ik bij een willekeurige houthandel Azobé palen bestel, welke krijg ik dan? :confused:
M.a.w. is aan de nieuwe palen te herkennen of ze van goede kwaliteit zijn, dus lang mee gaan?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.