Mijn eerste snijplank met inlay

maja158

Post veel
25 mei 2010
942
86
Balloërveld (Dr)
Je bent me voor XXL66 :D. Jaren geleden heb ik idd met behulp van dit forum mijn cnc machine gebouwd.
Daar kun je veel informatie vinden over het zelf bouwen van een cnc machine. Een aanrader voor iemand die overweegt om zelf een machine te bouwen.
@Pieter; Meenemen naar de open dagHout; leuk idee maar praktisch niet uitvoerbaar. Ik schat dat het apparaat een dikke 200 kg weegt.
Ik ben al lang blij dat 'ie nu op zijn definitieve plek staat. Dus mee naar een de open dag? Helaas.

De machine bestaat geheel uit aluminium. Het frame uit aluminium profielen.
Diverse onderdelen heb ik laten maken. Dat maakte het geheel redelijk prijzig.
Het meeste werk heb ik echter gehad met het uitzoeken van de elektronica. Voor iemand die absoluut geen verstand had en heeft van gekleurde draadjes was het een heel gepuzzel.
Voordeel nu is echter wel dat ik weet hoe alles werkt en waarom het zo werkt. Het oplossen van een eventuele storing wordt daardoor eenvoudiger.

Maar Pieter, het is net als met een lintzaag, als je het eenmaal hebt, wil je niet meer zonder.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.060
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ja, erg fraai, dit moderne houtbewerken ;). Toch zou ik het wel leuk vinden om ook hier wat meer te lezen over cnc hout frezen en welke machines daarvoor gebruikt worden.

jaap
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
We zijn nu een paar dagen in Eindhoven bij onze dochter op bezoek. Onze kleindochter is 2 jaar geworden en haar moeder had via een kennis allerlei taarten en koek geregeld.
Voor de kleintjes waren er lollies van koek gemaakt mbv een stempel met Nijntje erop en haar naam Britt.
De stempel die hiervoor gebruikt werd zat er ook bij evenals een visitekaartjes waar eea vandaag komt.
Dit was zo leuk dat ik jullie dat niet wil onthouden maar het kan ook weer een inspiratiebron zijn voor de (aspirant) cnc-ers onder ons hier op dit forum.
Zie www.cncwebshop.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.