Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Leren draaien

Leren draaien

IK ga het nog eens proberen. Er zijn veel nieuwe draaiers op het forum, en ik geef ze de uitdaging om het volgende project te draaien. Het zijn de 7 vormen van de bekende eieren draaier Klaas Dikstaal. Ga dit eens oefenen en plaats er een foto' van.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door Nico Oosthoek; 30-07-15 om 22:25.

Nico,
    Is er ergens een demonstratiefilmpje beschikbaar?
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Nee je moet het zelf bedenken. Start met een stuk hout (beuken, eiken grenen vuren desnoods) 260 x65 tussen de centers en draai het zuiver rond. Zet de maten met een potlood uit van de hollen en bollen e.a. en ga beginnen.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2010
    Leuk projectje, ga ik volgende week doen en zal het bewijs posten

Erg leuk Nico
    zo snel als de verhuis klaar is zal ik me er eens aan wagen
    mvg tom

Ik ga het ook proberen te maken. Heb wel vrij veel ervaring met metaal draaien (zowel handmatig als cnc) maar met hout vrij weinig. Morgen dus maar is me draaibank onder het stof vandaan halen en de beitels slijpen!

Zou ik dit ook aan kunnen Nico? Grapje hoor.
    Deze tekening heb ik ook al een tijdje in mijn bezit en is iets wat heel veel toegepast wordt bij beginnende studenten houtbewerking.
    Je hebt gelijk Nico, dit is de basis wat je onder de knie moet hebben om over te stappen naar andere dergelijke beginners projectjes.

Forum Rechten