schuifdeuren maken

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
beste forummers

Momenteel ben ik een nieuwe kastenwand aant maken op onze slaapkamer.
De kast zelf staat al nu wil ik er schuifdeuren voor maken, nu is mijn vraag welk houtsoort kan ik het beste gebruiken i.v.m kromtrekken. Het probleem met mdf vind ik als je dat in een lichte kleur schildert wil het op de plaatsen waar de deuren overlappen.(donker geen daglicht) snel verkleuren wat is jullie advies hierin.

Alvast bedankt

groeten peter
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Watervaste V313 MDF gebruiken met grondeerfolie.
Dan heb je geen problemen zoals je die schetst.
Alleen eerst de kopse kanten 2 keer gronden daarna het geheel in kleur aflakken.
2862011124306_mdf-vochtwerend-met-grondeer.jpg
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Ok pas geleden heb ik plinten gemaakt van die watervaste mdf met grondeerfolie. En inderdaad de kopse kant goed gronden maar na 2 maanden toch kleurvergeling. Mischien zit het dan in de verf was sikkens rubbol finura high gloss. Omdat het hoogglanslak is mischien. Die grondeerfolie is trouwens knijter hard. Schuren is haast niet tedoen.

Groeten peter
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Het zal inderdaad niet aan de grondeerfolie of mdf liggen, die is zoals je zelf opmerkt knijter hard.
Na het gronden van de randen alles opschuren en dat is met die folie juist makkelijker, gelijk met P220/240 licht opschuren en daarna alles aflakken.
Hoe gladder en strakker de ondergrond hoe beter het lakwerk wordt.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Oplosmiddel rijke verf donkert na op donker plekken. De rubbol finura is echter oplosmiddel arm. Ik gebruik de matte variant en heb er nog geen last van. Hier een stukje productinfo.
PU alkydhars hoogglanslak met geringe donkervergeling.*
Kras- en slijtvast.Gemakkelijk verwerkbaar.Ten opzichte van andere alkydharsproducten heeft Rubbol Finura High gloss minder donkervergeling.Uitstekend glansbehoud.Goede weervastheid.Goede vloeiing.Eenvoudige laagdiktebeheersing.Hoge dekkracht.
 

RoTo

Actieve deelnemer
27 dec 2013
102
2
49
Leiden
www.rotobouw.nl
Binnen altijd verf op waterbasis gebruiken die verkleur niet bvb Sigma S2U Nova die geef ik de voorkeur boven Sikkens ivm de betere dekkracht, de rubbol finura is niet oplosmiddelen arm het voldoet niet aan de arbowet voor binnnen gebruik prive kan je het dus wel gebruiken maar het vergeel ook al zou het wat minder zijn volgens Sikkens.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Hartelijk bedankt voor de tips daar kan ik mee verder. Eventueel verlijmen om de deur wat meer op te dikken welke lijm kan ik dan het beste gebruiken.
 

Patje

Actieve deelnemer
28 jan 2012
75
0
Lommel
Er zijn mdf platen in de kleur die je wil hebben, ik heb al witte, rode en zwarte gebruikt deze zijn door en door van de kleur die je neemt, er zijn er ook waar de grondverf al op zit en voor de kopse kanten zijn er ook afplakbandjes zodat je de kopse kanten niet extra moet behandelen.
Groetjes Patrick.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.