Paneeldeurtjes voor kastenwand

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Het ziet er erg strak uit, heb je dezelfde verf gebruikt om te spuiten en welke dan, watergedragen? Ik heb een aantal kasten staan in de woonkamer en neen ben ook niet 100% tevreden over het rolletje, het is owkeeeej ... maar niet die afwerking die ik wil eigenlijk, je snapt het wel, verf vloeit niet zoals het moet en tja.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Dank Sunraeys, Leroy!
@woodjohn : Ik begrijp het volledig! Zit in hetzelfde laadje, met de kwast en roller verkrijg ik niet het resultaat dat ik wens. Ik gebruik Ralston Aqua Semi Mat. Ik heb het eigenlijk gekocht omdat ik absoluut met roller en kwast wou werken, als ik anders iets spuit is het een verf met verdunner en verharder, maar dat stinkt enorm + verschillende potten afval waar ik nergens mee naartoe kan... Uit wanhoop ben ik het toch maar gaan spuiten en het werkt eigenlijk wel aangenaam, geen stank, geen 33 potten (je begrijpt wel), enkel het potje openen, wat uitgieten, beetje water erbij, goed mengen en spuiten maar!
Ik heb ook minder last van de nevel dan bij de verven met harder en verdunner. EN het is ook aangenamer om de pistool te reinigen, gewoon onder de kraan ipv te moeten reinigen met verdunner of een thinner...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Het is prachtig geworden, mooi strak freeswerk ook trouwens.
Goed dat je eerst droog past want dan kan je nog corrigeren als het nodig is.
Doe ik ook als ik verbindingen maak.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Van mijn zoon (binnenvaart schipper met eigen schip, in het begin van zijn carriere matroos/schilder, die schepen worden ieder jaar helemaal geschilderd) heb ik geleerd dat je de laatste laag verf moet verdunnen, en dan aanbrengen met de roller en van boven naar onder met de kwast nastrijken. Eventueel nog een keer met 400 waterproof schuren en herhalen. Ik heb met eigen ogen gezien dat het oppervlak daarna spiegelt als een drol in de maneschijn.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Van mijn zoon (binnenvaart schipper met eigen schip, in het begin van zijn carriere matroos/schilder, die schepen worden ieder jaar helemaal geschilderd) heb ik geleerd dat je de laatste laag verf moet verdunnen, en dan aanbrengen met de roller en van boven naar onder met de kwast nastrijken. Eventueel nog een keer met 400 waterproof schuren en herhalen. Ik heb met eigen ogen gezien dat het oppervlak daarna spiegelt als een drol in de maneschijn.

Alleen bij volle maan natuurlijk. ;)
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Alleen bij volle maan natuurlijk. ;)

Leuke tip! De laatste 3 deurtjes hebben gisteren hun laatste 2 lagen gekregen. Normaal spuit ik 1 laag, laat het een dag droegen, effe opschuren en dan pas een volgende laag. Gisteren een beetje anders aangepakt. Op de pot staat dat het overschilderbaar is na 4u, dus een laag gespoten en 4u later voorzichtig met korrel 400 erover (heel voorzichtig) en nog een laag gespoten. Doordat het begon te regenen (ik spuit onder mijn overkapping vd terras) kon ik met de deuren niet terug naar de garage, dus moest ik ze in huis leggen. Wel, het resultaat is beter dan anders! Blijkbaar ook minder rondvliegend stof in huis, want een perfect resultaat verkregen!!!
Hopelijk kan ik ze morgen ophangen (nu is de kast alweer afgeplakt omdat ik de muren en plafond van de kamer met de airless aan het spuiten ben). Tja, ... ik spuit graag... :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.