verbouwing is begonnen

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
leidingen voor 380, 220 en CV
attachment.php
Zo te zien regelt Beau niet alleen het verkeer.
Mvg,:).
 

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Wat Fantic zegt. Doen. Kost weinig, maar bespaart misschien in de toekomst klauwen met geld, ergernis en ellende. Voor de rest, smooi! Prachtige ruimte wordt het, daar ga je in de toekomst lekker werken denk ik.

Groets, Rob.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.920
2.537
Is er een reden om de cv slangen in de grond te leggen? Ik weet niet beter dan dat al het leidingwerk of in de dekvloer wordt gelegd of als de vloer gevlinderd wordt, op het ondernet. Het voordeel hiervan is dat er geen water in je elektrabuizen komt te staan en de warmte van je cv leidingen in de vloer komt en niet in de aarde.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Is er een reden om de cv slangen in de grond te leggen? Ik weet niet beter dan dat al het leidingwerk of in de dekvloer wordt gelegd of als de vloer gevlinderd wordt, op het ondernet. Het voordeel hiervan is dat er geen water in je elektrabuizen komt te staan en de warmte van je cv leidingen in de vloer komt en niet in de aarde.

Nee, de CV buizen zijn alleen op maat gemaakt. Komen straks in het beton... Nu liggen ze buiten te wachten. Straks komen de betonjongens en moet het in een half uurtje op het betonijzer geknupt worden...

- - - Updated - - -

Als ik je een raad mag geven, leg vanuit de meterkast naar elke pilaar een loze buis, nu zie je het nut misschien niet maar later zul je denken, goed dat ik het gedaan heb...

Er liggen nu ook loze leidingen... :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Op deze foto's zie ik ze idd liggen... ;-)

Die lagen al weer buiten toen ik de vorige foto genomen had. Ik ben altijd gek op loze leidingen. Ik heb ook maar vast riool, water en een 70 mm loze leiding naar een plek achterin gebracht... geen idee of ik het ooit nodig heb. Het kan er maar vast liggen...
 
P

Pel

Guest
Zijn dat eikenhouten spanten wat op die gemetselde poeren staan? Mijn zwager moest dat toendertijd ook van de monumentenzorg, echter hij heeft er inmiddels stalen spanten ingelegd. Zo'n poer staat vaak in de weg, ligt er natuurlijk aan waar de ruimte voor gebruikt wordt, succes met de verbouwing.

Groet Pel.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ja, die poeren staan altijd enorm in de weg! Maar ik vind het ook wel weer authentiek... Het is inderdaad een monument. Als ik deze poeren zou willen vervangen moet het dak er ook af... en de verdiepingsvloer... en daar ligt nog een enorme voorraad hout! (Zeg het niet tegen Rick!)
Kortom, ik heb erover nagedacht maar dan kan ik beter een nieuwe schuur neer zetten... en dat mag niet... :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
vandaag was de grote betonstortdag... Alles was groot, soms wel een beetje heul groot...

20151201_075443.jpg

Pompen maar!

20151201_074032.jpg

Harken en meten

20151201_074137.jpg

schuren maar!

20151201_163126.jpg

Ik beton? Neeeee... ik heb geen beton gezien! en ik ben er al helemaal niet in geweest! dat is echt onzin baas!

20151201_083445.jpg 20151201_083455.jpg

Zo... en nu wachten. en dan met het (leuke) timmerwerk aan de gang!
 

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
De hond zal wel erg last van zijn poten krijgen? De vloer ziet er goed uit, eindelijk wordt al het werk enigszins vertaald duidelijk zichtbare afronding. Geeft vast een goed gevoel. Wat kost dit in Nederland, ik ben bij mijn schuur in Zweden afgehaakt (8mx6mx0,15m)? Het laten storten kwam daar op 20.000Sek uit (2100 euro), daarom maar voor hout gegaan (4cm dikke planken) dat is hier erg goed te betalen.
 
Laatst bewerkt:

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Beau is meteen na het Beauton-incident met de peautjes onder de douche geweest. Ik was bang dat ze anders veel last zou krijgen. (ik heb iig zelf altijd veel last van mijn handen als ik ermee in het cement heb gezeten...)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
De vloer droogt. Over een paar dagen kan ik beginnen aan het timmerwerk. Voorzetwanden, plafond achterin verlagen etc... Er zit veel werk bij wat veel handiger is met z'n tweeën dan alleen. Zijn er op dit forum mensen die in de buurt wonen, tijd hebben en het zien zitten om één of een paar dagen te helpen? (tegen een vriendelijke vergoeding) Dan hoor ik het graag. Ik durf dat best te vragen omdat ik tot nu toe alleen nog maar leuke forumgenoten heb ontmoet! :)

20151202_125356.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooi gladde gevlinderde vloer Ronald, is makkelijker schoon te houden dan zo'n grove betonnen stof vloer. In mijn werkplaatsje heb ik hem toendertijd spiegelglad af laten cementen daar heb ik nu nog elke dag plezier aan bezem erdoor en klaar.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.