Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 90
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij Bekijk Berichten
    Terug van vakantie en we gaan weer verder. De tussenmuur is eruit. De Oneway staat dan weer eens hier en dan weer eens daar.... maar zeer binnenkort gaat ie toch echt een tijdje uit logeren! :-) Ik kan nu in elk geval zien hoe groot de ruimte straks is...

Bijlage 35430

Het lijkt misschien net of er niet zoveel gebeurd is. Maar er is intussen verwarming, gas, water, een zwaardere voedingskabel, en een afvoer naar de schuur gelegd. In dit stadium zou ik er ook nog voor kunnen kiezen om een woninkje van de ruimte te maken... :-) Doe ik toch maar niet...

Bijlage 35431
    De droogkamer is nog in takt zo te zien. Er staat nog veel sjouw-werk te doen Ronald, maar dan heb je straks ook wel een hele mooie ruimte.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    De droogkamer is nog in takt zo te zien.
    Dat is alleen de deur van de droogkamer in z'n kozijn die nog tegen de achterwand staat! de rest is al gesloopt! :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Daar heb je straks een heerlijke ruimte aan !! Ik ben benieuwd naar de volgende update.

Een voortgangsfoto van de verbouwing. Vandaag stond de schuur even op 2 poten en een paar stempels. 2 gebinten zijn opnieuw ondermetseld... (zeg je dat zo?) De 2 anderen volgen maandag. De gebinten van de schuur stonden al op een stenen poertje. Maar omdat de vloer vervangen wordt leek het mij wel een goed idee om deze ook te vernieuwen. Toen ik de oude poeren sloopte zag ik tot mijn verbazing dat de "fundering" onder het gebint slechts 15 cm in de grond zat. Het vervangen was dus een goed idee. Nu staat de gemetselde kolom op 60 cm diepte op de zandlaag.
    Op de achtergrond zie je de helft van een partij beuken. Tijdens de verbouwing is de winkel nl ook nog een beetje open... da's eigenlijk erg onhandig maar ja...

20151002_180944.jpg

Hier is een deel binnengebracht. Er zitten echt prachtige stukken bij!

20151002_172655.jpg

20151002_154206.jpg

Een deel hiervan gebruik ik op de open dag van Hobbyholz/Oneway 9 en 10 oktober in Legden in Duitsland. Voor wie ook wil: http://www.hobbyholz.de/neuigkeiten/...ober-2015.html
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Dat schiet lekker op !! Ik ben erg benieuwd naar t eindresultaat..

Akelig mooi beuken trouwens.....
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Succes man! Trouwens, staat erg mooi zo'n gemetselde kolom!

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2015
    Goede zet om gelijk je fundering aan te pakken. Wordt vast heel mooi. Ik kom kijken als het af is.

vrgr.
    Peter
    vriendelijke groet, Peter

www.bermartcrafting.nl

Het begint erop te lijken Ronald, maar er is natuurlijk nog wel het een en ander te doen vooraleer je daar de eerste cursus gaat geven.
    veel succes.

gr. Rien

Soms is het hoogstaand wat ik maak... (:-)) Deze 2 pilonen bijvoorbeeld, gemaakt naar oud voorbeeld, komen op 20 meter hoogte op een oud herenhuis in Utrecht. Gemaakt in douglas. Wordt helemaal met 3,5 mm lood bekleed. Zal het weer 100 jaar blijven staan?

20151016_151738.jpg

20151016_151728.jpg

Maar ja... ik moest eigenlijk verder met de verbouwing... Nou ja... Morgen weer...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Zo morgen is geweest! :-)

IMG-20151017-WA0000.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne