verbouwing is begonnen

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Om te voorkomen dat ik vandaag alvast op de nieuwe vloer aan het werk zou gaan ben ik maar spullen gaan halen om de voorraad weer op peil te brengen. Nieuwe Midi draaibanken en nieuwe slijpbokken (nog niet op de site) en nieuwe Oneway onderdelen, waar ik er altijd weer veel te veel van meeneem... Ach, het was pakjesavond... :)

20151204_170403 (1).jpg

20151204_170242.jpg
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Er begint langzaam schot in te komen...

Er is een boven verdiepinkje gekomen:

IMG_0411.jpg

wanden vernieuwd en deels geschilderd. In de achtergrond de meterkast morgen vervangen gaat worden.

IMG_0412.jpg

En een overzichtje de andere kant op

IMG_0414.jpg

Overigens mede dankzij fantastische hulp van Katma en G.J.B!
 
Laatst bewerkt:

G.J. B.

Actieve deelnemer
10 okt 2012
122
2
Neede
Dat schiet mooi op Ronald.
Met de wanden erin oogt wat beter dan alleen maar staanders.
Zie ik hetb goed en heb je de kleine deur dichtgemaakt?
gr. Gert
 
Laatst bewerkt:

PBT

Actieve deelnemer
Bij het aanbrengen van gipsplaten is het verstandiger om de kopse naad minimaal 40cm te laten verspringen. Dit ivm scheuren (ja, ook met fillerplaten), zeiden meerdere stucadoors waar ik voor werk. Nu is dit een werkplaats en lijkt me dat dit voor deze toepassing minder van belang is dan in een woonhuis.

Ziet er overigens goed uit!
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Dat schiet mooi op Ronald.
Met de wanden erin oogt wat beter dan alleen maar staanders.
Zie ik hetb goed en heb je de kleine deur dichtgemaakt?
gr. Gert

Klopt. 1 deur zit nu dicht. Dat levert binnen meer ruimte op... Maar Beau staat nog steeds bij de verkeerde deur te blaffen als ze erin wil :)

- - - Updated - - -

Bij het aanbrengen van gipsplaten is het verstandiger om de kopse naad minimaal 40cm te laten verspringen. Dit ivm scheuren (ja, ook met fillerplaten), zeiden meerdere stucadoors waar ik voor werk. Nu is dit een werkplaats en lijkt me dat dit voor deze toepassing minder van belang is dan in een woonhuis.

Klopt! :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Ik ga nog een lange kastenwand maken. Daartoe heb ik een lamellenfrees besteld... Ik dacht nog: ïk koop zo'n chinees van 70 euro..." weer niet gelukt... :)
Nu even op zoek naar keukenkastscharniertjes die zo mooi langzaam sluiten... iemand tips?
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
De scharnieren zijn besteld! Het is Blum geworden. Vandaag was een beetje schilderen en een voorzichtige aanzet tot het weer inrichten van de werkplaats.

IMG_0417[1].jpg

Beau wordt altijd gek van de heftruck....

IMG_0418[1].jpg

iets met een hoog toontje volgens mij...

IMG_0419[1].jpg

en ik wordt dan weer gek van Beau...

IMG_0422[2].jpg

En dan.... uitpakken!

IMG_0429[1].jpg
 
P

Pel

Guest
Een verdomd mooie grote werkplaats Ronald, hij is nu ook mooi licht door het wit van die gipsplaten. Op de penanten van de spanten zou ik demontabele tafel bladen maken makkelijk om gereedschap op te leggen wat de cursisten dan nodig hebben aan de draaibank?

Groet Pel.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Een verdomd mooie grote werkplaats Ronald, hij is nu ook mooi licht door het wit van die gipsplaten. Op de penanten van de spanten zou ik demontabele tafel bladen maken makkelijk om gereedschap op te leggen wat de cursisten dan nodig hebben aan de draaibank?

Groet Pel.

Da's misschien geen gek idee Pel! Dat had de tot kroeg verbouwde boerderij waar ik 30 jaar geleden naar toe ging ook! :)
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Ik wou je bijna welkom heten Jan! Je eerste post maar je leest al een tijdje mee zie ik :D
Een stille Jan als het ware, tegenovergestelde van je kachel de bulderjan!

Evengoed welkom hoor, en ik zie dat je zelfs Linux gebruikt....helemaal goed :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.