verbouwing is begonnen

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Tsjonge Jan wat komt mij die werkplaats bekend voor.
Dank dat je met Monique zulke mooie bijeenkomsten organiseert voor houtdraaiers in het Duits/Nederlandse taalgebied.
"OpenDagHout" eerste weekend oktober 2016 iets voor jou? Demo?
vr.gr. Jan Pranger.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Ronald, gisteren nacht poste Leo uit Canada http://www.woodworking.nl/showthread.php?16729-Witte-Berk-met-een-interessante-hout-structuur daar reageerde ik op met een idee, wat weer achterhaald was liet Leo met de volgende post zien. Misschien een uitdaging voor jou, daar je dit draadje misschien mist?

Groet Pel

Het draadje had ik gezien Pel! en toevallig zaterdag weer een aantal lampenkapjes gemaakt uit wit esdoorn. Is leuk om te doen. Deze heb ik vorig jaar gemaakt voor een vriendin uit een berk uit de tuin van haar vader.
lekker dun en 42 cm diameter.

IMG-20150215-WA0003.jpg
 
P

Pel

Guest
Prachtig Ronald schitterend, nooit geweten dat het bestond, door de post van Leo zag ik dat hout doorschijnend was, waarop Leo de foto's van de schemerlampjes poste. Het begint hoe lang hoe meer te kriebelen bij mij om te gaan hout draaien, maar de ruimte in de werkplaats is beperkt, en ik zou dan zeker wel een cursus houtdraaien willen gaan volgen. Ik weet niet of er houtdraaiers zijn die ook in de rolstoel zitten?

Groet Pel.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Prachtig Ronald schitterend, nooit geweten dat het bestond, door de post van Leo zag ik dat hout doorschijnend was, waarop Leo de foto's van de schemerlampjes poste. Het begint hoe lang hoe meer te kriebelen bij mij om te gaan hout draaien, maar de ruimte in de werkplaats is beperkt, en ik zou dan zeker wel een cursus houtdraaien willen gaan volgen. Ik weet niet of er houtdraaiers zijn die ook in de rolstoel zitten?

Groet Pel.

Of ze er zijn weet ik niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er niet zijn. Alle draaibanken die ik tot nu toe gezien zijn, zijn of op een eigen onderstel te plaatsen of het onderstel is aan te passen naar de gewenste hoogte. Ik neem aan dat alleen de werkhoogte voor jou van belang is.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Prachtig Ronald schitterend, nooit geweten dat het bestond, door de post van Leo zag ik dat hout doorschijnend was, waarop Leo de foto's van de schemerlampjes poste. Het begint hoe lang hoe meer te kriebelen bij mij om te gaan hout draaien, maar de ruimte in de werkplaats is beperkt, en ik zou dan zeker wel een cursus houtdraaien willen gaan volgen. Ik weet niet of er houtdraaiers zijn die ook in de rolstoel zitten?

Groet Pel.

Er zijn draaibanken speciaal voor rolstoelers Pel!

http://oneway.ca/products-category/lathes?product_id=440 Deze bank kan je een kwart slag naar voren draaien en dan kan je er met een rolstoel helemaal onder en kan je goed bij je werkstuk.

Maar je kan ook je eigen onderstel maken natuurlijk.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad de werk hoogte is van belang, en de onder doorrij hoogte = ± 74 cm.

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Ho ho mannen rustig aan, het is winter moet helemaal van Limburg komen, en in mijn post liet ik al weten dat ik misschien wel interesse had? Mijn werkplaats is nogal klein bemeten hokje van 4 x 4 meter met een centraal magazijn van 2 x 4 meter. Daar staat nu al een lintzaag een cirkelzaag, schuurmachine, afkortzaag en een kolomboor machine in, het beetje ruimte wat er dan nog over is 2 werkbanken, en 2 kasten, daar moet ik zelf ook nog tussen zien te balanceren. Jan heel vriendelijk bedankt voor het aanbod, mocht ik me bedenken of ergens in de werkplaats een gaatje kunnen vinden dan geef ik jou een seintje. eigenlijk moet ik het niet vragen, maar weet jij misschien hoe groot die draaibank is?

Groet pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.