Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Screw Advance Box-Joint Jig

Goedemorgen allemaal,
    Allereerst excuses voor de verschrikkelijke titel, ik breek er zelf mijn tong over.
    Mijn vraag:
    Heeft iemand van jullie ervaring met dit project van Matthias Wandel? (http://woodgears.ca/box_joint/jig.html)
    Lijkt mij leuk om te maken en best handig.
    Het enige waar ik geen zicht op heb is de "metalen hardware" die je nodig hebt.
    De schroeven en bouten zullen geen probleem zijn, maar de kogellagers, bijpassende draadstaal en T-nuts?

Kortom, ik hoor graag of iemand ervaring/advies of mening hierover heeft.

Vriendelijke groet,
    Hans

Voor de draadeind kan je m10 gebruiken.

Voor kogellagers kan je best eens gaan kijken bij een skate/skeelershop voor gebruikte exemplaren. Deze worden altijd allemaal tegelijk vervangen dus er zitten vrij veel goede tussen en kan je echt voor een heel klein bedrag meekrijgen (of zelfs gratis).

Die T-nuts noemen hier inslagmoeren, zelf ook achter gezocht voor een ander project maar ik heb toch maar een gewone moer met epoxy ingelijmd. Lijkt me veel steviger.

Dank voor de adviezen.
    Mocht er iemand ervaring hebben met het maken van deze "jig" dan hoor ik dat graag.

Member
    Ingeschreven
    May 2015
    Lagers e.d. zijn ook allemaal te koop op conrad.nl.
    De tip van die skateshop vind ik ook een goed idee. Ga ik ook eens zoeken.
    be excellent to each other

T-nuts worden in het nederlands slagmoeren genoemd, kan je gemakkelijk online vinden.

Forum Rechten