ff voorstellen

treefrog

Nieuw lid
Hallo, ik ben Hindry en boomverzorger in de Betuwe. Al een tijd heb ik leuke stukken hout met mijn werk mee genomen voor vrienden en bekenden die er wat leuks mee kunnen doen. Alleen zag ik nooit een resultaat hiervan, laat staan een bedankje. Vandaar de aanschaf van een Record draaibank en wat beitels en lekker zelf wat freubelen. Na een verbouwing probeer ik nu wat actiever te worden en vandaar ook naar dit forum. Leuke berichten van de vakmensen, en de ruil spreekt mij ook zeer aan. Ik zoek natuurlijk handige tips en trucs voor een leuk stukje draaiwerk. En af en toe heb ik echt hout teveel om op te slaan en in de kachel kan altijd nog. Daarom kan ik het dan graag ruilen voor iets anders. Bijvoorbeeld meekijken over de schouder van een routinier.
Ik heb nog een stam Gymnocladus liggen van ca. 15cm. doorsnede en 2m. lang. Weet iemand of dit interessant hout is voor houtbewerking?
Ik kijk uit naar reacties. Groet, Treefrog
 

treefrog

Nieuw lid
Hoi Rick, bedankt voor je uitnodiging, als ik in de buurt kom kijk ik graag een keer mee. Maar hopelijk zijn er iets dichter in de buurt van de Betuwe ook houtdraaiers? Wacht wel af, het hout blijft rustig drogen en loopt niet weg.
Groet, Hindry
 

treefrog

Nieuw lid
Gymnocladus heeft een rode kern, ik verwacht er veel van maar het ligt nu nog te drogen als stam onder de braamstruiken in de schaduw iets van de grond af. Ik heb ook nog een verse Mahonia struik gerooid met kluit. Geel hout en misschien ook wel geschikt voor een creatieve vorm. Heeft iemand daar ervaring mee. Zijn wortelstronken wel te draaien?
Jurriaan ik heb jou gesproken op Marienwaard en heb voor jou de gouden regen geveld in Tiel een aantal jaren geleden. Kleine wereld. Ik kom graag een keer in de werkplaats in Ben.Leeuwen.
Bedankt voor het aanbod
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.