Nieuwe zaagtafel gezocht

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Marius Hornberger heeft een Bernardo gekocht van 1600 Euro en terug ingeleverd voor een Hammer omdat de Bernardo niet correct kon uitgelijnd worden. Zie https://www.youtube.com/watch?v=gYLt0rZyJA0

Tja, je kan altijd pech hebben maar ik vind dat Bernardo goed spul maakt voor het betere meubelmakerswerk.
Hij kocht 'm voor 120 euro tweedehands, misschien had z'n voorganger iets gezaagd waar een flinke spijker in zat waardoor de as een klapper kreeg en dus niet meer strak zaagt?
Hoe vaak hoor je niet dat iemand tweedehands bijv een lintzaag koopt en dan nog wel even nieuwe lagers erop moet zetten en een zaaglint voordat ie lekker zaagt?
By the way; ik vind z'n vergroting van z'n zaagtafel erg goed gemaakt.
Je moet als je via ebay koopt zoals hem ook een beetje geluk hebben, je kan beter iets kopen wat je eerst uittest voor je betaald.
En natuurlijk is een Hammer wel top net als Felder bijv of SMC, of Griggio maar voor de gemiddelde voor wie het een hobby is is Hammer meestal een beetje te duur.
Ik had vroeger een Robland combimachine op 220 v tweedehands gekocht maar de meesten vinden dat een beetje too much voor een hobby.
En ik moet zeggen dat bijv Scheppag ook goed spul maakt net als Festool (hun handcirkelzaag is echt top) maar als je de prijzen ziet dan lijkt het wel of het uit goud gemaakt is.
Zelfs tweedehands veel te duur.
Wat dat betreft is het betere spul op 220 v vaak tweedehands duurder dan grotere machines op 380 v terwijl dat betere machines zijn die veel duurder waren in nieuwwaarde, verhoudingsgewijs dan.
Het aanbod voor het betere 220 v werk is kleiner en daar maakt men misbruik van in mijn idee.
Ik kon indertijd een tweedehands Gjerde (met zo'n ronddraaiende verstelbare tafel en tot 10 cm zaagdiepte) kopen voor 500 euro en dan heb je een zaagtafel voor de rest van je leven.
Je komt trouwens bij machinehandels wel meer merken tegen die niet bij het grote publiek bekend zijn maar die zijn alleen voor echte bedrijven en voor een enkele hobbyist met genoeg ruimte.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Marius Hornberger heeft een Bernardo gekocht van 1600 Euro en terug ingeleverd voor een Hammer omdat de Bernardo niet correct kon uitgelijnd worden. Zie https://www.youtube.com/watch?v=gYLt0rZyJA0

Hey bruine beer; ik had het filmpje nog niet afgekeken.
In het begin gaat het over de Rexon van 120 euro en later over de Bernardo.
Schandalig dat ze de zaag nakijken (of niet?) en dan zo teruggeven.
Later bleek dus dat het om een fout ging die in de hele serie voorkwam.
Dat kan natuurlijk, dat gebeurt met allerlei apparaten wel 'ns maar de service is werkelijk schrijnend.
Goed dat je dit laat zien want als ik ooit weer iets koop is Bernardo niet het merk waar ik het eerst naar kijk.
Of het moet iets tweedehands zijn voor weinig geld wat ik eerst uitprobeer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.