Modelbouw de Kombuis, Oplichters?

Rien van Lieshout

Actieve deelnemer
20 sep 2012
699
1
Oostelbeers
Ik heb 19 mei bij modelbouw de Kombuis een pakketje ultrafijn schuurpapier besteld.
Inmiddels zo'n 10 weken verder en nog steeds niets.
Navraag mijnerzijds leverde soms de reactie "komt volgende week binnen" maar meestal helemaal geen reactie.
Ik krijg langzamerhand het vermoeden dat ik mijn €45 op mijn buik kan schrijven want als ik op internet wat ga rondsnuffelen blijkt dat dit probleem zich bij veel klanten van Modelmouw de Kombuis uit Barneveld voordoet.

Vr. gr. Rien
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Hoi Rien,

Nog iets gehoord van De Kombuis? Ik heb er latjes besteld en nu anderhalve week later ben ik eens gaan googelen.
Verdorie. Het internet staat vol met klachten.
Groeten,
Duncan
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
161
15
Dit is blijkbaar de persoon achter De Kombuis:

W. Groen
Otwardplaats 30
3871MD Hoevelaken
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Hoe interessant ook, een naam en adres zou ik zo niet in het forum zetten, daar doe je jezelf en de beheerder geen plezier mee.

Wat betreft het schuurpapier: hoe ultrafijn? Misschien weet er iemand een alternatief voor je?
 

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Even melding maken bij de politie, Radar, Kassa, e.d.

Het zou me echt verbazen als dat niet al gebeurd is, want op Facebook, modelbouwfora etc staat er informatie over.
Wat mij betreft een beetje eigen schuld. Het is ook raar als je een webshop niet kunt bellen.
Dit is voor mij de eerste keer denk ik dat me dit gebeurt.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Eigenlijk wel wat vreemd.
Ik zie dat je ook kunt betalen via paypal, dus moet je dan ook je geld terug krijgen bij niet leveren.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hoe interessant ook, een naam en adres zou ik zo niet in het forum zetten, daar doe je jezelf en de beheerder geen plezier mee.


Dat zou iedereen juist moesten doen, dan worden dit soort praktijken tenminste een halt toegeroepen
Niet online zetten is bescherming van degene die er een potje van maakt
Gewoon open en transparant communiceren, weet ieder waar die aan toe is
 

Hedge

Actieve deelnemer
2 jun 2016
79
0
Jammer om dit te lezen. Toen zijn winkel nog in Barneveld zat kwam ik er regelmatig. Hij had veel mooi dun hout. Sinds het bedrijf naar putten is verhuisd nooit meer geweest.
 

Nick18

Actieve deelnemer
17 jun 2013
161
15
Hoe interessant ook, een naam en adres zou ik zo niet in het forum zetten, daar doe je jezelf en de beheerder geen plezier mee.
Ik begrijp je zorg, dit zou ik anders ook nooit zo doen, maar niets zo ergelijk als oplichterij of (hopelijk!) pure laksheid. Als wij vooruitbetalen op het internet moeten we toch ergens op kunnen vertrouwen?

Dit adres heb ik ook niet verzonnen of gevonden na diepgaand onderzoek, de beste man/vrouw heeft dit op zijn/haar eigen website gezet:
http://www.modelbouwdekombuis.nl/Mo...delbouw-Hobbywinkel-Informatie-Webwinkel.html
 
Laatst bewerkt:

Duncan

Actieve deelnemer
10 nov 2012
169
2
Delft
Het pakje is toch nog gekomen na bijna 3 weken. Plotseling een automatisch gegenereerd bericht dat het verstuurd was.
Omdat niet op mijn mail werd gereageerd had ik al elders hetzelfde gekocht, dus feitelijk heb ik hier niet veel meer aan :(
 

Martin1

Nieuw lid
21 jun 2017
1
0
Ook ik heb een bestelling geplaatst bij de Kombuis maar heb toch een heel andere ervaring. In tegenstelling tot bovenstaande negatieve reacties op internet m.b.t. De Kombuis, is mijn ervaring uiterst positief en dat mag ook gezegd worden. In het pinksterweekend heb ik daar de Victory van Corel besteld, samen met wat gereedschap en wat extra hout. Best wel een behoorlijke bestelling.Levertijd 10-14 dagen. Ik heb best wel wat mails verstuurd met vragen, en van Ton Pekel altijd keurig antwoord gekregen. Ik had wat extra verzoeken t.a.v. de verpakking omdat het pakket doorgestuurd moet worden naar mij in Thailand. Perfect geregeld! Het pakket met mijn bestelling is door DHL inmiddels, zoals afgesproken, afgeleverd op het adres in Nederland. Ik kan natuurlijk alleen voor mijzelf spreken, maar ik ben rondom tevreden met De Kombuis en wat mij betreft hebben zij er een klant bij. Vandaag wordt het doorgestuurd naar Thailand het is dus nog even afwachten wanneer de Victory de haven van Bangkok binnenloopt. De douane hier kan best weleens moeilijk doen, maar ik verwacht volgende week toch wel alles in huis te hebben.Mvrgr. Martin.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik plaatstel ook wel vraagtekens bij de 1e post
Zijn er maar weinig die zich registeren om.een dubieus bedrijf in het zonnetje te zetten
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.