scharnieren voor gereedschapskastje

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ik bouw een gereedschapskastje waarin ik voor de deurtjes scharniertjes zoek die 270 graden draaien. Een functie zoals hieronder geschetst. Vrij eenvoudig. Ik heb op het net gezocht en kom bij mooie maar ook prijzige keukenkastjes of bij de eveneens mooie gekropte messing scharnieren zoals bijv. Baptist in zijn assortiment heeft. Ik zoek het functionele en goedkope. Iemand een tip voor een adres die een simpele goedkope uitvoering in zijn assortiment heeft?

deur met scharnier_01_26juli2015.jpg

met groet,
klaas0639
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Deze zijn o.a. te koop bij Häfele en kosten € 8-10/stuk afhankelijk van de uitvoering in messing of messing vernikkeld.
Er zijn linkse en rechtse uitvoeringen, hoogte 50 mm.

00017948_0.jpg
 
Laatst bewerkt:

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Hm, Kennelijk is er geen kant en klare goedkope oplossing.
Ik denk dan maar zelf iets te maken van een bestaande eenvoudige scharniertje in combinatie met een stukje hoekijzer (een soort hoekscharnier dus). Volgens onderstaande principeschets.

Rose is het aangepaste standaard-stalen-scharniertje en blauw is een stukje hoekijzer. In de rechter schets is het deurtje 225 graden open gedraaid.


deur met scharnier_02_26juli2015.jpg

mvg
klaas0639
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.