Pepermolen crush grind

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Het stond al eerder op de blog van Rick, hij verkoopt nu ook crush grind pepermolen kits. Daarnaast is Rick ook nooit te beroerd om een paar plankje hout op elkaar te plakken zodat er een mooi pepermolen van te draaien valt.
Gisteren de laatste hand gelegd aan deze pepermolen. Een combinatie van eiken, noten en makoré. Die laatste houtsoort is een geval van eens en nooit meer gezien de allergische reacties.
Ik vind 'm geslaagd maar da's de slager die zijn eigen vlees keurt.... 😉

Paul
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 322
  • image.jpg
    image.jpg
    102,6 KB · Weergaven: 322

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig Paul. Mooie vorm en kleurencombinatie.
Nog een vraagje Paul.
Bent u de Paul waarvan ik een stukje grijze notelaar van gekregen heb in Zwolle bij Rick?
Groetjes Didier Sirjacobs.
 

Paul W

Actieve deelnemer
10 jan 2011
121
0
Hoorn NH
Ja, dat ben ik inderdaad. Is het nog gelukt om er een pen van te draaien?

De kleurencombinatie komt geheel voor rekening van Rick.....

Paul
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Paul, ik heb het stukje nog steeds bewaard, maar heb er nog geen pen meegedraaid.
Sinds Zwolle is het wat stilgevallen qua pennen draaien.
Zodra ik er één draai neem ik uw stukje eens voor en plaats het dan op de forum Paul.
Ik heb nog wat hout van Rien en Jan Pranger gekregen die dag, maar het draaien is wat stilgevallen in de maand juni en juli.
Groetjes Didier.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
146
Enkhuizen
Meenemen die hap op onze volgende bijeenkomst Paul. Ik heb er nu ook een op de draaibank staan. Eerst even oefenen met amerikaans grenen en dan voor het echie met wat heftigers.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Met een beetje geluk slinger ik deze week op de draaibank weer aan om pepermolens te maken....mijn vingers jeuken weer enorm...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.