Na de eerste vraag, toch maar even voorstellen

Meubelle

Actieve deelnemer
24 jan 2014
52
1
39
Lennik, België
www.facebook.com
Gisteren mijn eerste vraag op dit forum gepost, dus lijkt het mij maar netjes om mij toch even voor te stellen.

De houtmicrobe had mij vrij vroeg te pakken...als kleine jongen veel met mijn grootvader gewerkt (huis en hobbystukken), evenals met mijn stiefvader (voornamelijk kasten in het nieuwe huis)

Tijdens en na mijn studies heb ik enkele jaren helemaal niks gedaan met hout, tot ik bij mijn toenmalige vriendin (nu mijn vrouw) en haar schoonfamilie introk. Hier in huis is namelijk nog heel wat af te werken.

Mijn eerste werk hier in huis was een trap en afsluiting plaatsen. Ik had toen nog zo goed als geen materiaal, dus deze beuken trap is er gekomen met een handcirkelzaag, 2 beitels, een hamer, een vijl en een schroevendraaier...achteraf bekeken vind ik het resultaat niet zo slecht, maar nu zou ik er allicht maar half zo lang over doen ;)
Het grootste probleem hier was dat deze hoek van het huis niet recht staat, tussen de onderste en de bovenste trede zit meer als 13cm verschil.
524449_10150898211465135_1433196403_n.jpg

Enkele maanden later ben ik vertrokken van mijn oude job (bankwereld), en op aanraden van mijn vrouw dan maar met houtbewerking gestart. Nog steeds zo goed als zonder materiaal. De binnenkomende bestellingen betalen telkens een nieuw stukje materiaal...en zo zijn we intussen 3 jaar verder. Mijn atelier staat intussen vol met hout en materiaal, dus ik ben mijn vrouw extreem dankbaar dat ze mij deze mogelijkheid gegeven heeft !

Wat de klantenbestellingen betreft : daar had ik op voorhand geen idee van, maar die lopen heel hard uiteen ! van grote kasten tot kleine herstellingen, en vooral veel 'prutswerkjes' (MDF-kastjes rond elektriciteitskasten in de garage, stoelen herstellen, (her)vernissen van meubels, etc. Voor het geval er mensen aan het twijfelen zijn om dit ook professioneel te gaan doen. Persoonlijk vind ik het zalig, de ene week ben ik bezig met een tafel, dan eens met draaiwerk, tot zelfs marquetterie...de afwisseling maakt dat het aangenaam blijft om te doen.

Enkele stukken die ik leuk vond om te maken, en waar ik best wel trots op ben :

keukentafel uit gebruikt steigerhout (poten uit Douglas 15*15)


SAM_1486.jpg


Verschillende boekensteunen uit een schaaldeel populier (vermoedelijk), afgewerkt met Tung-olie
10940515_717993328318502_9143294655164504385_n.jpg

Volautomatisch elastiekjes-geweer...erg leuk om eens te maken !!!

10610552_10204794784322122_1040608115071368521_n.jpg

En zo waren er nog wel wat natuurlijk.

Wat het materiaal betreft ben ik sinds kort trotse eigenaar van een robland combi NX310 Pro en een woodrat, waarvan ik zeer tevreden ben. (ook al heeft de woodrat een paar nadelen ook)

En voor de volledigheid : sinds 4 maanden ook heel trotse papa geworden, en mijn andere grootste hobby is onze moestuin.


Voila voila, zo is dit ook weer gedaan
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Welkom! Bijzondere omslag van de bankwereld (eelt op de ziel) naar de houtwereld (eelt op de handen) ;)
We wachten natuurlijk in spanning op het bouwverslag van het elastiekjes geweer!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.