Waar kleinere hoeveelheden (beuken)hout halen

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
85
4
Ik heb enkele projectjes in mijn hoofd (zie topic bouwplannen volksspelen) waar ik kleinere hoeveelheden hout voor nodig heb.
Als ik bv een sjoelbak wil maken, heb ik echt maar enkele plankjes beuk nodig. Ik weet sowieso dat ik hiervoor niet in de hubo/gamma/... moet zijn.
Wat ik mij afvraag is , heeft iedere houtboer zo'n hout of zijn dit specifieke zaken?
Zien ze u graag komen voor zo'n "pietluttigheden"?
 

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
85
4
Bedankt voor uw reactie, i
k had Masave al gezien, maar in mijn beginpost ben ik vergeten te vermelden dat ik in België woon. Verzendingskosten voor een paar plankjes beuk zullen waarschijnlijk veel hoger liggen dan het hout zelf :s
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.838
891
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik heb enkele projectjes in mijn hoofd (zie topic bouwplannen volksspelen) waar ik kleinere hoeveelheden hout voor nodig heb.
Als ik bv een sjoelbak wil maken, heb ik echt maar enkele plankjes beuk nodig. Ik weet sowieso dat ik hiervoor niet in de hubo/gamma/... moet zijn.
Wat ik mij afvraag is , heeft iedere houtboer zo'n hout of zijn dit specifieke zaken?
Zien ze u graag komen voor zo'n "pietluttigheden"?

Ik denk dat de meeste houthandelaren met hart voor hout je ook voor dit soort 'pietluttigheden' graag zien komen. Als ik bij de Amsterdamse fijnhouthandel vertrek met twee balkjes draaihout voor samen een tientje kijken ze echt niet zuur hoor. En als ik vertrek met een hele balk yellow cedar (goed voor 8 peddelbladen) of een restpartij ongeschaafd esdoorn van 3/4 kuub ook niet. Het zelfde geld voor Rick Koorman, of de Arnhemse Fijnhouthandel, of Volkers hout in Hilversum. Allemaal professionals die graag een stukkie goed hout verkopen - lever je service, dan komt een klant terug. En maakt mond-op-mond reclame.
 

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Heb laatst bij Woodtex in 2610 Wilrijk beuk gekocht. Wel op dikte 22mm en breedtes 9,5cm en 14,5cm, planklengte ongeveer 2 meter.
Je kan er vandikte laten schaven.
 

ArcösS

Actieve deelnemer
27 jan 2013
85
4
Ik zal toch nog iets dichter moeten zoeken ... meer richting v.d. kust :)
Mag ik vragen wat dit zo ongeveer kost?
 

Nicolas_V

Actieve deelnemer
8 feb 2015
80
0
Antwerpen (B)
De Woodtex is redelijk duur.
Ik ga naar 'Van Heurck' hier achter den hoek in Broechem. Voor grenen hout vroegen ze hier slechts 1/3e van de prijs van de Woodtex en ze zijn hier nog een pak vriendelijker !
 

Woodjohn

Actieve deelnemer
17 feb 2015
219
0
Als je bij een trappenmaker langs gaat in je buurt kan je misschien alles meteen op maat laten schaven enz, beuk is er makkelijk te vinden en hebben meestal wel een overschot met jou benodigde maten.

Groeten,

John
 

sergeant

Actieve deelnemer
6 nov 2011
76
0
Antwerpen
Bij houtshop Van der Gucht in Temse ook al goede ervaring gehad. Professionele medewerkers en groot machinepark.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.