Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Waar kleinere hoeveelheden (beuken)hout halen

Ik heb enkele projectjes in mijn hoofd (zie topic bouwplannen volksspelen) waar ik kleinere hoeveelheden hout voor nodig heb.
    Als ik bv een sjoelbak wil maken, heb ik echt maar enkele plankjes beuk nodig. Ik weet sowieso dat ik hiervoor niet in de hubo/gamma/... moet zijn.
    Wat ik mij afvraag is , heeft iedere houtboer zo'n hout of zijn dit specifieke zaken?
    Zien ze u graag komen voor zo'n "pietluttigheden"?

Rick ziet graag pietluttigheden...

Volg de link van masave hout bovenin het forum.

Bedankt voor uw reactie, i
    k had Masave al gezien, maar in mijn beginpost ben ik vergeten te vermelden dat ik in België woon. Verzendingskosten voor een paar plankjes beuk zullen waarschijnlijk veel hoger liggen dan het hout zelf :s
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ArcösS Bekijk Berichten
    Ik heb enkele projectjes in mijn hoofd (zie topic bouwplannen volksspelen) waar ik kleinere hoeveelheden hout voor nodig heb.
    Als ik bv een sjoelbak wil maken, heb ik echt maar enkele plankjes beuk nodig. Ik weet sowieso dat ik hiervoor niet in de hubo/gamma/... moet zijn.
    Wat ik mij afvraag is , heeft iedere houtboer zo'n hout of zijn dit specifieke zaken?
    Zien ze u graag komen voor zo'n "pietluttigheden"?
    Ik denk dat de meeste houthandelaren met hart voor hout je ook voor dit soort 'pietluttigheden' graag zien komen. Als ik bij de Amsterdamse fijnhouthandel vertrek met twee balkjes draaihout voor samen een tientje kijken ze echt niet zuur hoor. En als ik vertrek met een hele balk yellow cedar (goed voor 8 peddelbladen) of een restpartij ongeschaafd esdoorn van 3/4 kuub ook niet. Het zelfde geld voor Rick Koorman, of de Arnhemse Fijnhouthandel, of Volkers hout in Hilversum. Allemaal professionals die graag een stukkie goed hout verkopen - lever je service, dan komt een klant terug. En maakt mond-op-mond reclame.

Heb laatst bij Woodtex in 2610 Wilrijk beuk gekocht. Wel op dikte 22mm en breedtes 9,5cm en 14,5cm, planklengte ongeveer 2 meter.
    Je kan er vandikte laten schaven.

Ik zal toch nog iets dichter moeten zoeken ... meer richting v.d. kust
    Mag ik vragen wat dit zo ongeveer kost?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid

De breedte 12,5cm kost er 12,24 euro de lopende meter.

Lagae in Kortrijk is misschien dichterbij?
    http://www.lagae.be/

De Woodtex is redelijk duur.
    Ik ga naar 'Van Heurck' hier achter den hoek in Broechem. Voor grenen hout vroegen ze hier slechts 1/3e van de prijs van de Woodtex en ze zijn hier nog een pak vriendelijker !

Forum Rechten