Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
    Senior Member
    Ingeschreven
    May 2008

wie heeft de kleinste?

Hoe groot is jouw werkplaats?

Mijn werkplaats meet 2.6x3.8m. ops:
    hierin staan m'n houtvoorraad en m'n machines (vlak/vandiktebank, stationaire zaagtafel, freesbankje, afzuiging)
    verder heb ik nog een tuinschuurtje waar m'n andere gereedschap opgeslagen staat zoals de afkortzaag, en al m'n koffers met bijv. accu tollen, lamellofrees, cirkelzaag, bovenfrees, schroef voorraad enz enz. dit schuurtje meet 2.8x3.8m.

foto's

Re: wie heeft de kleinste?

Ik denk dat ik gek zou worden in zo'n kleine werkplaats, vind het nu al tijdrovend om men schaafbank van vandikte om te bouwen naar vlakken, laat staan dat ik eerst nog drie machines zou moeten verrijden voor ik bij de machine kan! Respect dat je in zo'n kleine ruimte iets gedaan krijgt.

Mijn werkplaats, zelf in mekaar geknutseld, 60M2, ytong snelbouwstenen, plat dak met gerecupereerde (lees gratis :-) ) metalen golfplaten, ook de ramen waren tweedehands en heb dan gebouwd naar de ramen die ik al gekocht had. Binnenin, de vloer laten uitnivelleren en dan met epoxy laten schilderen, dit is op een fiasco uitgedraaid, de vloer is helemaal niet vlak en de epoxy komt op grote plekken los, heb de aannemer dan ook niet betaald. Een bijkomen nadeel is wanneer er zaagstof op de grond ligt de vloer spekglad wordt, je kunt het gevoel vergelijken met zo'n airhockey tafel, net alsof er een laagje lucht tussen je schoenzool en de vloer zit.

Als de financieën het toelaten dan wordt de voorlopige betonplex poort vervangen door een padouk exemplaar, en ook de buitenkat van de garage wordt bekleed met hout.

Heb er nu 6m werkbank, vlakvandiktebank, zaagtafel en freestafel instaan, plus ook nog 2 motoren, laspost, kolomboor, afkortzaag, en wou dat ik 160m2 tot men beschikking had ipv de 60m2 die ik nu heb.

mijn kleine wonder ruimte meet 3 x 4,10
    daarin staat mij scootmobiel aantal fietsen en koelkast dus veel klusruimte heb ik niet. de plannen zijn om deze zomer goed te gaan isoleren en ondertussen ben ik op schaal aan het tekenen wat en hoe ik de ruimte ga indelen, ik denk aan een verreedbare werkbank, heb een artikel over Roll-Away waar ik een aantal ideen van overneem.

Hans

Mijn werkplaats is een hoekje van een grote schuur, dus als ik ruimte tekort kom annexeer ik weer een paar meters erbij. Ik heb de laatste jaren dan ook al flink uitgebreid.

http://www.hobbyhoutbewerking.nl/Werkplaats.htm

Ik werk in het kleine fietse schuurtje van mn pa, deze meet 2,2 m bij 3 m

maar het is dan ook meer een opslag voor gereedschap, als ik echt iets moet zagen of vlakken moet ik mijn machienes al gauw buiten opstellen. Ben daardoor hellaas alleen een mooi weer hobbyist als het om thuis werken gaat

Groetjes, Gert-Jan

ik dacht dat ik de kleinste had ops: maar het kan nog kleiner

wat een droom werkplaats heeft chris zeg pffff...

ik denk toch dat ik de kleinste heb. nl alleen een tafeltje van 40 bij 60 ( cm dus )

staat in een hoekje van een logeerkamer. maar ach ik heb ook alleen nog maar 2 beitels en één zaag. oja en net een klein stanley schaafje gekocht, de rb105 :lol: dat was het

Alm

Onderwerp: wie heeft de kleinste?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nan23
    wat een droom werkplaats heeft chris zeg pffff...
    Ben er eerlijk gezegd best trots op, was mijn eerst 'grote' bouwproject, en heb hem eigenhandig gebouwd van fundering tot het dak.

Maar hoe groot je werkplaats is, hij is altijd te klein! Kom nu al plaats te kort!

Nog wat foto's.

Eigenbouw freestafel en afkortzaag metabo

Danckaert vlak/vandiktebank, met daarboven eigenbouw afzuiging die verassend goed werkt. Martin zaagtafel met langgatboor erbij gemonteerd.

Werkbank op wieltjes, met gietijzeren vlakgefreesd tafelblad, vooral gekocht natuurlijk om laswerken te doen, maar als ik met hout bezig ben, dan leg ik er een plaat mdf van 6MM op en heb ik mooie vlakke houtwerkbank. Natuurlijk qua gemak niet te vergelijken met een echte houtwerkbank, maar in afwachting tot ik tijd heb om zelf een houtwerkbank te maken voldoet deze meer dan goed!

Voorraadkasten, gekocht met de bedoeling om alles stofvrij te houden, maar vergeet telkens de deuren dicht te doen, met als gevolg dat er meer stof in de kasten ligt dan erbuiten

De 'collectie' :-)

Mijn andere hobby die zo mogelijk nog duurder is dan houtbewerken :-)

Zal goed van pas komen om de bbq aan te steken deze zomer!! Verbazingwekkend hoe vlug je zo'n grote hoeveelheid spanen hebt!

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2008

Hallo Chris, best iets om trots op te zijn als eigen bouwproject. Ik moet aan mijnn garage/atelier nog beginnen, maar het zal nog niet half zo groot zijn als de jouwe.

Forum Rechten