Ik ben...

HobbyHout

Nieuw lid
4 jun 2015
3
0
Schipluiden
Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen. Mijn naam is Niels, ik ben 34 jaar en woon in Schipluiden (ZH).

Ik beschouw mezelf als redelijk handig mbt tot kleine klusjes in en rond het huis. Ruim een jaar geleden storte een deel van de veranda. Dit heb ik weten te repareren op een nogal lompe manier en dit is de aanleiding geweest voor mij om me verder te verdiepen in houtbewerking. Het leek mij wel handig om wat basis kennis op te doen voordat ik zelf dingen ga maken. Ik heb me dan ook aangemeld voor meubelmaken 1 en 2 bij het HMC in rotterdam. Beide cursussen vond ik zeer nuttig vooral mbt verbindingen leren en een kleine voorproefje te krijgen van div hand/electrische gereedschap.

Inmiddels heb ik al wel een idee wat mijn eerste project wordt. Klein beginnen leek met verstanding dus ik wil het volgende gaan maken; Kinderbankje met opberglades, kinderbureau, normale bureau, dressoir kast en eettafel. Inderdaad ja, klein beginnen... :eek::eek: Gelukkig zit er geen haast achter wat we hebben er al meubels staan.

Echter voor het zover is moet ik eerste nog enkele apparaten aanschaffen. De afgelopen 2-3 maanden heb ik hier al over gelezen, maar ik vind het echt moeilijk om van niets te bepalen wat ik wel en niet zsm moet aanschaffen. Hierover zal ik nog wel een post maken op de juiste sub-forum.

mvg, Niels
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Niels welkom. Je hebt met woodworking.nl een onuitputtelijke bron van kennis en ervaring aangeboord. Bovendien een site waar ieder behulpzaam is en elkaar respecteert.
Vr.gr. Jan Pranger.
Trouwens houtdraaien is ook mooi.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.