Een luchtballon.

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Geweldig mooi werkstuk en wederom een prachtig topic!!!! Voor velen een inspiratie lijkt me en een uitnodiging voor iedereen om naar de Open Dag Hout te komen!


Complimenten! Fons

Het is met plezier gedaan dat er inspiratie meegegeven wordt naar anderen toe.
Wat de uitnodiging betreft op de Open Dag Hout, iedereen is welkom bij onze stand en we geven met plezier uitleg.
Bedankt voor de complimenten Fons
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Fantastisch! Deze kom ik zeker even live bekijken in Zutphen.
Knap werk!

Je bent welkom PascalP.
Vergeet mij zeker niet aan te spreken zodoende dat ik u leer kennen.
Dit is ook zo voor alle andere forumleden.
Jullie zullen mij herkennen, maar ik jullie niet.
Bepaalden ken ik van in Zwolle onlangs waarvan ik hoogst waarschijnlijk het gezicht zal herkennen, maar de naam zal misschien ontsnapt zijn wat zeker niet slecht bedoeld is.
Bepaalde namen en gezichten heb ik onthouden.
Ik ontmoet enorm veel mensen en mijn input zit soms vol.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
De luchtballon met passende staander is voor de eerste maal te bewonderen geweest in een publieke ruimte, namelijk bij de West-Vlaamse houtdraaiersgilde in het VTI Roeselare.
Daar is men nu al te weten gekomen wat er onder het papiertje staat.
Nu komende zondag is het de beurt op Nederlands grondgebied.
Jaap, ik denk dat je letterlijk in de wolken zal zitten.
Begin maar af te tellen, het is de moeite waard.
Nog geen idee !!!

Tot zondag 27 september in Zutphen.

Foto van de voorbije woensdag.
Ik heb ook nog andere foto's, maar de spanning is er dan van af.
P9230625.jpgP9230632.jpg
 
Laatst bewerkt:

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Er zijn van die projecten die ik voorbij zie komen en waar ik wel een beetje stil van wordt. Ik ben ook erg gecharmeerd van gesegmenteerd werk. Daar kan ik vaak net even wat meer creativiteit ik kwijt dan in draaiwerk uit 1 stuk hout. Dat wil overig niet zeggen dat er geen fantastische dingen gemaakt kunnen worden uit 1 blok hout :)

Ik ben erg blij met de uitvoerige uitleg, dit zal voor veel mensen kunnen fungeren als soort naslagwerk wanneer zij zelf ook eaa willen maken. Bepaalde technieken had ik anders gedaan. Vlakken van kleine dingen op een vlakbank ...dat zag er wel erg spannend uit. Jij hebt natuurlijk vele jaren ervaring en weet waarop te letten.

Echt een mooi project !!! Deze was ik graag komen bewonderen op ODH maar helaas gaat dat niet passen in de planning.
 
A

Athanor

Guest
Laten we nog even afspreken dat Jaap morgen de tekst onthult, dan maak ik er een filmpje van voor het forum!

Fons
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Er zijn van die projecten die ik voorbij zie komen en waar ik wel een beetje stil van wordt. Ik ben ook erg gecharmeerd van gesegmenteerd werk. Daar kan ik vaak net even wat meer creativiteit ik kwijt dan in draaiwerk uit 1 stuk hout. Dat wil overig niet zeggen dat er geen fantastische dingen gemaakt kunnen worden uit 1 blok hout :)

Ik ben erg blij met de uitvoerige uitleg, dit zal voor veel mensen kunnen fungeren als soort naslagwerk wanneer zij zelf ook eaa willen maken. Bepaalde technieken had ik anders gedaan. Vlakken van kleine dingen op een vlakbank ...dat zag er wel erg spannend uit. Jij hebt natuurlijk vele jaren ervaring en weet waarop te letten.

Echt een mooi project !!! Deze was ik graag komen bewonderen op ODH maar helaas gaat dat niet passen in de planning.

Rick,
Ik ben blij dat je zelf iets bijgeleerd hebt al zou je het op uw methode evengoed kunnen uitgevoerd hebben.
Jammer dat ik u niet zal ontmoeten in Zutphen, maar je weet dat ik heel graag erbij ben bij de Nederlandse inrichtingen qua houtdraaien.
Wie weet heb je weer interesse dat ik naar uw opendag mag komen.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Laten we nog even afspreken dat Jaap morgen de tekst onthult, dan maak ik er een filmpje van voor het forum!

Fons

Fons,
Een heel goed idee dat Jaap de onthulling zou doen, maar ben je er zeker van dat het hier om een tekst gaat?
Binnen een aantal uren kom je er zeker achter Fons.
Kom bij mijn aankomst bij mij en we regelen snel hoe we het doen.
Jij zal me wel herkennen, maar ik u waarschijnlijk niet.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Het is een prachtig werkstuk geworden en echt weer fantastisch beschreven en gefotografeerd, mijn hartelijke dank Sirjacobs!!

En zeker tot ziens over 2 weken in Zutphen, de boodschap is helemaal helder :D!!

jaap b

Beste forumleden,
Jaap heeft de inhuldiging mogen doen van mijn exemplaar in Zutpen tijdens de OPEN HOUT DAG.
De boodschap was voor hem helemaal helder een 2-tal weken geleden, maar wat hij mocht inhuldigen naar het publiek toe was toch heel verrassend voor hem.
Jaap en het ganse team waren onder de indruk van mijn laatste creatie.
Mijn bijdrage was iets speciaals doen naar de organisatie toe door WOODWORKING.NL in de kijker te plaatsen bij onze stand van de Vlaams Gilde.
Het werkstuk had een enorme belangstelling door het aanwezige publiek. Er werden enorm veel foto's genomen van mijn luchtballon met de heel positieve reacties erbij.
Mensen die niet konden komen, hier de inhuldiging door Jaap.
IMG_9233.jpgIMG_9234.jpgIMG_9235.jpgIMG_9236.jpgIMG_9292.jpgIMG_9295.jpg

Onze oprechte dank dat we mochten deelnemen aan het prachtige evenement.
Links Bultinck Jacques (Keizer Jacques als forumlid), Omer Vancaeseele (actief bij dobbit TV België), Sirjacobs Didier en Bode Mark.
IMG_9219.jpg
 

designer-john

Actieve deelnemer
29 nov 2010
272
1
Een schitterend werkstuk Sirjacobsd, mooi en zeer vakkundig gemaakt.
De omschrijving van het project vind ik zeer leerzaam en goed gemaakt, dank hier voor.

De Luchtballon verdient wat mij betreft een plaats in de Eregalerij.
 

Rene59

Nieuw lid
26 dec 2014
5
0
Ik heb eerst de ballon gezien en daarna dit topic gelezen. Beide keren was ik helemaal gepakt door wat ik zag en las. Dit is wel iemand die zich nooit zal vervelen!
Volgend jaar hoop ik zeker weer in Zutphen te zijn en dan kijk ik uit naar het volgende kunstwerk.

Trouwens, ik kijk ook uit naar het werk van anderen ook hoor, die passie die je overal in zag was gewoon iets wat mn emoties raakte.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een schitterend werkstuk Sirjacobsd, mooi en zeer vakkundig gemaakt.
De omschrijving van het project vind ik zeer leerzaam en goed gemaakt, dank hier voor.

De Luchtballon verdient wat mij betreft een plaats in de Eregalerij.

Bedankt John dat mijn project schitterend is voor u en dat je het heel graag in de eregalerij zou willen zien staan.
Ik ben ongelofelijk verrast geweest dat het zo'n aantrek heeft gehad op de open houtdag.
Het werd gefotografeerd door enorm veel mensen en de waardering van het publiek was enorm.
Ik heb er geen woorden voor hoe dit aanvoelt voor mij. Ik besef nu nog niet hoe de waardering is van iedereen.
Het heeft me een beetje een zwevend gevoel en het toert elke minuut rond in mijn hoofd wat die dag me teweeg heeft gebracht.
Zelfs het bestuur van de oped houtdag en Jaap waren onder de indruk.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb eerst de ballon gezien en daarna dit topic gelezen. Beide keren was ik helemaal gepakt door wat ik zag en las. Dit is wel iemand die zich nooit zal vervelen!
Volgend jaar hoop ik zeker weer in Zutphen te zijn en dan kijk ik uit naar het volgende kunstwerk.

Trouwens, ik kijk ook uit naar het werk van anderen ook hoor, die passie die je overal in zag was gewoon iets wat mn emoties raakte.

Bedankt Rene om langs te komen en het vergelijk te maken naar de topic.
Het heeft hier ook weer mee dat u enorm genoten hebt van mijn luchtballon live te zien.
Vervelen zal ik me zeker nooit doen. Het is een passie voor me wat ik met enorm veel plezier heb gedaan om het project te realiseren als aan het publiek tonen in Nederland.
Hopelijk mag hij nog vele malen over varen richting Nederland op diverse evenementen.
Je mag er ook zeker van zijn dat ik volgend jaar heel graag aanwezig wil zijn op de Open Houtdag en dan met heel wat nieuwe uitdagende projecten.
Min collega's die mee waren hebben ook een ongelofelijk positief gevoel van de demo's die ze gegeven hebben met mij.
 

Berm

Actieve deelnemer
Beste Didier,

Ik bewonder je gedegen aanpak en kwaliteit van werken. Een geweldig fraai resultaat is ontsproten aan je vingers; chapeau voor zoveel inzet en vakwerk, ik ben heel blij voor je vanwege alle lof die je wordt toegedicht, terecht !

NB. Ik ben een hele poos niet op het forum geweest en heb je onderwerp net pas gelezen; je legt alles erg duidelijk uit, bedankt ook voor de mooie rapportage, je hebt er weer een spannend verhaal van gemaakt :).

vrgr. Peter
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste Didier,

Ik bewonder je gedegen aanpak en kwaliteit van werken. Een geweldig fraai resultaat is ontsproten aan je vingers; chapeau voor zoveel inzet en vakwerk, ik ben heel blij voor je vanwege alle lof die je wordt toegedicht, terecht !

NB. Ik ben een hele poos niet op het forum geweest en heb je onderwerp net pas gelezen; je legt alles erg duidelijk uit, bedankt ook voor de mooie rapportage, je hebt er weer een spannend verhaal van gemaakt :).

vrgr. Peter

Bedankt Peter dat je mijn project heel boeiend vond.
Er zullen er nog volgen, maar momenteel is het wat heel druk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.