Goodmorning Vietn... Euhm sorry houtbewerkers

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
'Middag, ben Thijs 30jaar en begin dit najaar met een cursus houtbewerking om 2 belangrijke redenen 1) interesse om zelf met hout te werken, hoe je een ruw stuk materiaal tot een mooi product kan "kneden". 2) vader is meubelmaker; grootvader schrijnwerker en alhoewel ik als kind en rebelse puber altijd gezegd heb er nooit iets mee te maken willen hebben ik nu toch wel de geur van de houtkrullen mis, de nostalgia van een atelier, de concentratie en de handelingen.

Ik heb mij geregistreerd op dit forum omwille van de vele raad & ervaring die ik hier kan bemachtigen & delen. Het zal een groeiproces worden waarbij ik leer met plaatmateriaal werken maar het ultieme doel toch met hout is, het ambachtelijke deel. Op dit moment bestaat mijn arsenaal uit hamers, beitels, een handboor etc.

Ruimte voor vandiktebanken, combiné's, tafelzagen e.d. is er niet op mijn appartementje aangezien ik hoofdzakelijk werk vanuit de berging van mijn appartement dus creativiteit ten top.

Moesten er eventueel west-vlamingen op dit forum zitten die handige workshops, groepen, verenigingen weten in de omgeving laat het mij met plezier weten. Altijd op zoek.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Welkom Thijs...
Goooooooodmorning Vietn.... da's een ouwe, ik hoor het zo roepen, maar zou niet meer weten welke serie dat was.
Als je 30 bent zou ik bijna denken : voor jouw tijd:D

Maar als je alles wilt gaan doen met handgereedschap ben je misschien stiekum wel ouder!

Gekheid, natuurlijk, veel lees en leerplezier.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.280
146
Enkhuizen
Dat was volgens mij Robin Williams als army dj in een film uit 1987 over het Amerikaanse leger in Saigon.
 
Laatst bewerkt:

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Hi Lemen

Ik ben heus niet plans om alles met handgereedschap te doen maar momenteel werk ik in de berging van een appartement, een ruimte van 2.5x 1.5m groot. en ook wat de carport van mijn vader dus ben ik beperkt in ruimte voor gereedschap te plaatsen en projecten te kunnen maken. maar ik denk dat het een mooi begin is als je de oorsprong van de gereedschappen leert kennen voor je het simpeler maakt door elektrisch te werken.

Plus heb zelf nog amper iets van gereedschap aangekocht zijn allemaal stukken nog van mijn grootvader die ik doorgeerfd heb waarmee ik zal beginnen te werken.

Vind het wel leuk, leer momenteel mijn beitels slijpen, een zaag slijpen en de tanden goed zetten e.d. meer.

Wat van de kennis van mijn vader absorberen voor het echte werk begint
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
Hallo geneyn,

originele manier van binnenkomen!
Welkom.

En een mooi uitgangspunt, of eerder startpunt, om het houtbewerken te leren: alles met de hand met grootvaders gereedschap.
De bekendste West Vlaming op dit forum is waarschijnlijk Sirjacobsd, lid van de Vlaamse gilde voor houtdraaiers.

groeten
Ornament
http://www.houtsnjden.eu
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Dat was volgens mij Robin Williams als army dj in een film uit 1987 over het Amerikaanse leger in Saigon.

Yup, en de film heeft de gelijknamige titel: 'Goodmorning, Vietnam' :p

Welkom Thijs :)

En btw, waar volg je de opleiding? Syntrawest of PCVO? (ik volg de opleiding in Syntra Kortrijk)
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Dat was volgens mij Robin Williams als army dj in een film uit 1987 over het Amerikaanse leger in Saigon.

Haha, volgens mij zei je eerst wat anders.
Maar als dit klopt zat ik er naast wat betreft Thijs. Niet van vóór zijn tijd, want in 87 was ie al 2;)

Maar who the f... is Robin Williams??? En die film heb ik ook nooit gezien..... Dan zal die kreet wel tig keer op de radio te horen zijn geweest.

Arme Thijs, we helpen zijn topic helemaal om zeep. Sorry Thijs!
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
LOL! ken je robin Williams niet?????

robin-williams-inline.jpg


Bekend van oa.: Popeye, Jumanji, Peter Pan, Mrs Doubtfire, ....
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nu ik de foto zie, zeg ik: Oh is dat Robin Williams. Ja dat hoofd heb ik wel eens gezien ja.
Popeye ken ik wel, maar dat was een tekenfim!

Films maak je me niet blij mee. Heb ook al meer dan 10 jaar geen TV meer.
Ik denk dat als ik 10 minuten op een forum als dit lees, meer info en gezelligheid heb dan bij een film van anderhalf uur;)
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Ik start de cursus bij het vti in Brugge. Was eerst ingeschreven bij syntra maar zag dat het lesprogramma vanaf volgend jaar gewijzigd wordt met CAD design en wat weet ik nog allemaal en het sprak me minder aan.

En ik vrees Door deze "outing" op het forum te gebruiken ik onmiddellijk een mooie herinnering aan een van de grootste komieken van onze tijd heb kunnen doen opflakkeren
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.