Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 13

Goodmorning Vietn... Euhm sorry houtbewerkers

'Middag, ben Thijs 30jaar en begin dit najaar met een cursus houtbewerking om 2 belangrijke redenen 1) interesse om zelf met hout te werken, hoe je een ruw stuk materiaal tot een mooi product kan "kneden". 2) vader is meubelmaker; grootvader schrijnwerker en alhoewel ik als kind en rebelse puber altijd gezegd heb er nooit iets mee te maken willen hebben ik nu toch wel de geur van de houtkrullen mis, de nostalgia van een atelier, de concentratie en de handelingen.

Ik heb mij geregistreerd op dit forum omwille van de vele raad & ervaring die ik hier kan bemachtigen & delen. Het zal een groeiproces worden waarbij ik leer met plaatmateriaal werken maar het ultieme doel toch met hout is, het ambachtelijke deel. Op dit moment bestaat mijn arsenaal uit hamers, beitels, een handboor etc.

Ruimte voor vandiktebanken, combiné's, tafelzagen e.d. is er niet op mijn appartementje aangezien ik hoofdzakelijk werk vanuit de berging van mijn appartement dus creativiteit ten top.

Moesten er eventueel west-vlamingen op dit forum zitten die handige workshops, groepen, verenigingen weten in de omgeving laat het mij met plezier weten. Altijd op zoek.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Welkom Thijs...
    Goooooooodmorning Vietn.... da's een ouwe, ik hoor het zo roepen, maar zou niet meer weten welke serie dat was.
    Als je 30 bent zou ik bijna denken : voor jouw tijd

Maar als je alles wilt gaan doen met handgereedschap ben je misschien stiekum wel ouder!

Gekheid, natuurlijk, veel lees en leerplezier.

Dat was volgens mij Robin Williams als army dj in een film uit 1987 over het Amerikaanse leger in Saigon.
    Laatst gewijzigd door O Peatey; 15-07-15 om 16:16.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Hi Lemen

Ik ben heus niet plans om alles met handgereedschap te doen maar momenteel werk ik in de berging van een appartement, een ruimte van 2.5x 1.5m groot. en ook wat de carport van mijn vader dus ben ik beperkt in ruimte voor gereedschap te plaatsen en projecten te kunnen maken. maar ik denk dat het een mooi begin is als je de oorsprong van de gereedschappen leert kennen voor je het simpeler maakt door elektrisch te werken.

Plus heb zelf nog amper iets van gereedschap aangekocht zijn allemaal stukken nog van mijn grootvader die ik doorgeerfd heb waarmee ik zal beginnen te werken.

Vind het wel leuk, leer momenteel mijn beitels slijpen, een zaag slijpen en de tanden goed zetten e.d. meer.

Wat van de kennis van mijn vader absorberen voor het echte werk begint

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Welkom !!!
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Athanor
    Guest
    Welkom op het forum!

Fons

Hallo geneyn,

originele manier van binnenkomen!
    Welkom.

En een mooi uitgangspunt, of eerder startpunt, om het houtbewerken te leren: alles met de hand met grootvaders gereedschap.
    De bekendste West Vlaming op dit forum is waarschijnlijk Sirjacobsd, lid van de Vlaamse gilde voor houtdraaiers.

groeten
    Ornament
    http://www.houtsnjden.eu

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Dat was volgens mij Robin Williams als army dj in een film uit 1987 over het Amerikaanse leger in Saigon.
    Yup, en de film heeft de gelijknamige titel: 'Goodmorning, Vietnam'

Welkom Thijs

En btw, waar volg je de opleiding? Syntrawest of PCVO? (ik volg de opleiding in Syntra Kortrijk)

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door O Peatey Bekijk Berichten
    Haha, volgens mij zei je eerst wat anders.
    Maar als dit klopt zat ik er naast wat betreft Thijs. Niet van vóór zijn tijd, want in 87 was ie al 2

Maar who the f... is Robin Williams??? En die film heb ik ook nooit gezien..... Dan zal die kreet wel tig keer op de radio te horen zijn geweest.

Arme Thijs, we helpen zijn topic helemaal om zeep. Sorry Thijs!

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2012
    LOL! ken je robin Williams niet?????

Bekend van oa.: Popeye, Jumanji, Peter Pan, Mrs Doubtfire, ....

Forum Rechten