Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

twee mini schaaltjes

Vandaag twee tussendoortjes gedraaid waar van ze afgewerkt zijn met "The Beall Wood Buff" systeem en carnouba wax.
    P7140057.jpgP7140058.jpg

Dit schaaltje heeft een diameter van 145 mm, 35 mm hoogte en een 3-tal mm dikte.
    De houtsoort is van een appelboom, maar de juiste appelsoort is mij onbekend.
    Dit schaaltje komt uit een tak waarvan er een 3-tal vertakkingen aan waren.
    Kort na het draaien was de spanning al duidelijk. Na een 2-tal uurtjes was het al 5 mm in de breedte veranderd.
    Met andere woorden, het is al een ei-vormpje.
    P7140054.jpgP7140055.jpgP7140056.jpg

De houtsoort van dit schaaltje is me totaal onbekend.
    Het is een restje kachelhout die amper tot op 1 mm dikte is gedraaid.
    Tijdens het draaien was het tamelijk zacht, maar het draaide keurig.
    De grillige vorm heb ik bekomen door met grof schuurpapier en een zacht mousseblokje op de bovenrand te schuren tijdens dat de draaibank in werking was.
    De grove diameter hiervan is 110 mm en 25 mm hoogte.
    P7140052.jpgP7140050.jpgP7140049.jpg

mooie schaaltjes didier, wou dat ik er vandaag ook tijd voor had gehad, mooie tekening in het hout en de vervorming maakt het alleen maar mooier.

gr Leendert

Het zijn 2 mooie schaaltjes Didier, het eerste (appelhout) heeft een prachtige houtstructuur-kleur.
    Het 2e schaaltje is vooral mooi door zijn wat grillige randvorm.
    En ja je begrijpt inmiddels wel dat dit de werkstukken zijn die ikzelf erg waardeer.

Vr.gr. Rien.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    I love it Jacob, nice wood en good looking pieces, two thumbs up 1thumb.gif1thumb.gif

Verbluffend mooie tekening in dat appelhout....

En zeer mooie schalen ook, de eerste ziet er echt heel mooi uit, de tweede doet me zelfs aan een schelp denken qua dunheid (hier kunnen we onmogelijk nog van dikte spreken) en qua kleuren/lijnenspel, op de foto is het bijna parelmoer.

Dikke duim omhoog sir!

hoi Sirjacobsd,

Mooi.
    En je hebt eindelijk weer tijd gevonden om wat te draaien, zien we.
    Hoe nat of droog was het hout toen je het draaide?

groeten
    Ornament

Erg mooie tekening
    in het appel schaaltje die mooi tot zijn recht komt

en de grillige vorm van het andere schaaltje in combinatie met hoe dun het gedraaid is
    vind ik erg geslaagd
    mvg tom

Forum Rechten